Tips mot kvalmen?

Milva

Betatt av forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Siste uke har vært en mareritt, er bare såååå kvalm. Familien hadde omgangssyken i tillegg, så det kan hende at det var en god kombinasjon av virus og graviditet. Men nå har alle blitt friske, mens jeg holder på fortsatt. Orker ingenting, orker ikke å lage mat, orker ikke å rydde, alt er bare satt på vent. Alt mat kommer i retur etter ca 1 time. Har gledet meg sånn til denne graviditeten, men nå føler jeg at jeg nesten angrer pga det hvor dårlig jeg er. Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, tror jeg bare trengte å klage.
Noen tips mot kvalmen som virker lengere enn 5 minutter?

Står selv oppi en runde med omgangssyke i hus. Synes det var ille nok fra før, men sleng på svangerskapskvalme på topp og det er nesten uutholdelig jeg har fått Afipran på recept av legen til å hjelpe mot kvalmen slik at jeg klarer holde på maten, men den tar jeg ikke nå når jeg er syk i tillegg. Ingen tips desverre utenom det. Ingen andre tips jeg har fått har hjulpet meg iallefall. Like kvalm og dårlig uansett. Første trimester et skikkelig tøft

Ritz

Spis lite og ofte..Jeg vet det er vanskelig når ingenting frister...om det blir vedvarende kan du gå til legen å få kvalmestillende. Det kan hjelpe ingenting hjelper på meg desverre,nå bruker jeg zofran som kanskje hjelper litt av kvalme toppen...
Håper du kommer deg

Takker deg! Kjøpte dette idag og har ikke vært kvalm siden. Blir spennende å se imorgen tidlig om kvalmen kommer
Update på meg selv- fikk samboeren til å servere to brødskiver på senga og lå stille en stund før jeg stod opp. Tok alt veldig med ro. Var småkvalm og uvel, men ikke like ille som igår. Så kombinasjonen med slike armebånd og mer mettende mat i starten virker som den rette veien å gå..

Back
Topp