Tips mot kvalme

Kh86

Flørter med forumet
Noen somhar tips mot kvalme? Holder på å bli sprø av konstant kvalme både dag og natt!!

Slenger meg på mens jeg prøver stille kvalmen med ritz-kjeks og Pepsi Max (middels resultat).

Leste et sted - spise hver andre time. Ja, det hjelper. Jeg spiser hele tiden for ikke å være kvalm. En pose med salte peanøtter har hjulpet. Skal ikke så mye til, så lenge magen ikke blir helt tom. Men jeg også holder på å gå på veggen. Akkurat i dag har jeg en dag uten kvalme. Nok hvile og mat har jeg hørt skal hjelpe.

Ha kjeks og banan / tilsvarende på nattbordet, spis mens du enda ligger i sengen på morningen, bli liggende i minst 10-15 minutter <3 dette hjalp veldig hos meg.

smoothie er også veldig enkelt å få i seg :D

få mye søvn! Småspis gjerne litt utover dagen, kvalmen blir gjerne mye værre på tom mage.

Salt kjeks på nattbordet når det står på som verst. I første svangerskapet mitt spiste jeg nesten bare ristet brød med ost;) det funket for min del! I all desperasjon kjøpte jeg også armbånd som skulle hjelpe, men det funka ikke for meg!
Håper du snart er gjennom det verste!!

Jeg har prøvd de fleste kjerringråd nå, legen skulle ringe meg i dag men nope. Apoteket vil ikke selge meg noe annet en de seaband armbåndene før jeg hadde snakket med legen, ueg sliter veldig og lurer hvor grensa går fra normal svangerskapskvalme til hypermessis eller hva det nå heter.

Jeg har prøvd de fleste kjerringråd nå, legen skulle ringe meg i dag men nope. Apoteket vil ikke selge meg noe annet en de seaband armbåndene før jeg hadde snakket med legen, ueg sliter veldig og lurer hvor grensa går fra normal svangerskapskvalme til hypermessis eller hva det nå heter.
Off, føler med deg. Jeg var svært dårlig i første svangerskapet mitt. Er det første barnet ditt?
Det føles håpløst og gå rundt så dårlig.. håper det blir bedre snart! Sender styrkeklem!

Nok søvn, legge seg ned når kvalmen er værst, pepsi max, iiiiskaldt vann, banan, leverpostei og mariekjeks hjelper meg:angelic:

Har ikke testet enda.. Men siden ingefær skal hjelpe har jeg kjøpt pepperkaker nå mens det enda er tilgjengelig. Det har jo ingefær og er relativt tørt.
Skal teste det ut når jeg begynner å bli mer kvalm :happy:

Off, føler med deg. Jeg var svært dårlig i første svangerskapet mitt. Er det første barnet ditt?
Det føles håpløst og gå rundt så dårlig.. håper det blir bedre snart! Sender styrkeklem!

Takk ja er første svangerskap, kjøpt slike seaband og de hjelper litt men ikke nok, fått resept på to type kvalmestillende av legen i dag som jeg skal hente, hun vil å ha med inn på sjekk og kontroll i uke 10.

Skal på tul på torsdag så gleder meg til å få en liten titt på grunnen til at man er så dårlig.

Takk ja er første svangerskap, kjøpt slike seaband og de hjelper litt men ikke nok, fått resept på to type kvalmestillende av legen i dag som jeg skal hente, hun vil å ha med inn på sjekk og kontroll i uke 10.

Skal på tul på torsdag så gleder meg til å få en liten titt på grunnen til at man er så dårlig.
Så bra at de hjelper litt, de hjalp ikke meg noen ting i første graviditet! håper det hjelper med med kvalmestillende:)
Lykke til på TUL!

Kan jeg spør hvilken type du har fått? Skal du kombinere dem?

Kan jeg spør hvilken type du har fått? Skal du kombinere dem?

Jeg fikk postafen og Phenergan. Nei ikke kombineres, men sist nevnte hvis postafen ikke funket, noe det ikke gjorde for meg. Bakdelen med phenergan er st man konstant går i hangover modus uten kvalmen, konstant trøtt.

Jeg fikk postafen og Phenergan. Nei ikke kombineres, men sist nevnte hvis postafen ikke funket, noe det ikke gjorde for meg. Bakdelen med phenergan er st man konstant går i hangover modus uten kvalmen, konstant trøtt.
Aah oki. Ble du kvitt kvalmen med phenergan?

Ja men som sakt super trøtt, i dag har jeg faktisk bare tatt en pille. Så håper den verste perioden er over. Er 7 +3 på vei.
Wow så utrolig bra
Jeg går glatt super trøtt for å slippe kvalme og det som følges med! Da det er dette som har stoppet meg mest å få en til. Jeg blir så ekstremt dårlige

Back
Topp