Tips mot kvalme

Eskimo28

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Augustbarna 2021
Septemberlykke 2021
Utmarsj 2024
Vi er vel flere som har begynt å kjenne på kvalmen så jeg tenkte vi kunne ha en tråd hvor vi deler tips og råd.

Mine forsøk på å dempe kvalmen er:

1. Glass med vann som står på nattbordet så jeg kan drikke litt med en gang jeg våkner.

2. En beholder med oppskåret eple som jeg kan spise av med en gang jeg våkner.

3. Ritzkjeks eller French Fries (lange hvite potetgullgreier som er veldig salte) tilgjengelig ila dagen når kvalmen herjer.

4. Blanding av vann og eplejuice med isbiter til drikke når vann ikke går greit.

5. Isbiter

6. Spise jevnt i løpet av dagen og ikke overspise når jeg først spiser. Kvalmen er minst ubehagelig når jeg er stappmett, men det er ikke behagelig å være stappmett heller:confused:

Vi er vel flere som har begynt å kjenne på kvalmen så jeg tenkte vi kunne ha en tråd hvor vi deler tips og råd.

Mine forsøk på å dempe kvalmen er:

1. Glass med vann som står på nattbordet så jeg kan drikke litt med en gang jeg våkner.

2. En beholder med oppskåret eple som jeg kan spise av med en gang jeg våkner.

3. Ritzkjeks eller French Fries (lange hvite potetgullgreier som er veldig salte) tilgjengelig ila dagen når kvalmen herjer.

4. Blanding av vann og eplejuice med isbiter til drikke når vann ikke går greit.

5. Isbiter

6. Spise jevnt i løpet av dagen og ikke overspise når jeg først spiser. Kvalmen er minst ubehagelig når jeg er stappmett, men det er ikke behagelig å være stappmett heller:confused:

takk for tips! Jeg spiser noen salte kjeks, prøver å ikke bli sulten :D

Gode tips og mye av det fungerer for meg også :happy: For meg handler det om å få i meg mat så fort som mulig når jeg står opp og ikke bli sulten i løpet av dagen. Har også vann stående på nattbordet og drikker i løpet av natten :happy: Også har jeg dilla på eplejuice og føler det hjelper :woot:

Heldigvis sluppet unna så langt, men eplejuice +farris har fungert før :-) Mange gode tips her!

I.mitt første svangerskap spiste jeg epler og drakk farris... da kom kvalmen for fullt ved 7 uker...

Så fine tips! Har heldigvis ikke vært kvalm til nå, så håper den holder seg unna

Fine tips! Jeg krysser alt jeg har for at jeg slipper den ekstreme varianten denne gangen:nailbiting::confused:

Her har kvalmen og meldt seg. Er på vei til jobb og har lyst å kaste opp:depressed:

Jeg var så utrolig kvalm med mine tre første, nå har jeg ikke kjent noe ennå, men for meg hjalp det å spise lite og ofte, selv om jeg ikke var så sulten

Back
Topp