Tips mot kvalme?

Blueheart

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Oktoberlykke2020❤
Påskeliljene 2022 ❤️
I og med at vi er noen som sliter med kvalmen så lager jeg en tråd der vi kan komme med råd og tips mot kvalme ❤ hvis dere vil så kan jeg skrive de ned når det kommer smarte tips og triks under her så folk slipper å lete hvis det blir mange tips! :D
 
Jeg skulle gjerne hatt noen råd. Jeg er så kvalm fra morgen til kveld... har heldigvis bare spydd en gang. Men kvalmen er så ubehagelig :wtf::wtf::yuck:
 
Afripran
Postafen
B6 vitamintilskudd
Ro og hvile
Spise hyppig og små porsjoner
Kald mat fremfor varme tunge middager
Karbohydrater er lettere å få ned/holde nede
Prøv å ta en slurk isvann eller farris hvert 10. minutt for å unngå dehydrering
Hvis du får i deg lollipop is eller sorbet is er det bare å kjøre på
 
For meg hjelper det å prøve å ikke stresse, og å spise. Hvis jeg er sulten, blir jeg kvalm. Men spiser jeg "feil" mat blir jeg også kvalm, eller for mye mat :hilarious:
 
Jeg er ikke kvalm enda, men snakket med ei veninne som er. Legen hennes sa at ingefær kan provosere abort. Så vær forsiktige! Hun har mistet 2-3 ganger..
 
• drikk med skje, litt og litt om gangen. Ikke drikk flere slurker på en gang.
•eplebiter uten skall
•knuste isbiter å sutte på
•ristet brød/knekkebrød/salt kjeks
•ligge i ro med litt oppbygd rygg i minst 15 min etter at du har drukket/spist
•vent med å spise/drikke til du vet du kan ligge i ro etterpå
 
Jeg lever for tiden etter «ikke spise eller drikke noe». Ingen god løsning, men eneste som forhindrer oppkast. Får væske og vitaminer osv intravenøst. Har støtte av legene til å unngå mat og drikke, men prøver bittelitt hver dag. Yoghurt (melkefri) er det beste har jeg funnet ut, for det er greiest å kaste opp. Blomkålsuppe var også ganske greit. Ellers har jeg også spist noen vannbakkels fra rema, og så lenge jeg kun spiser én, så har jeg faktisk klart å holde di fleste nede så lenge jeg ligger heeelt i ro i en time etterpå.
 
Back
Topp