Tips mot kvalme?

FruAlve

Gift med forumet
Assistert-jentene
Julegavene 2019
8+1 I dag og kvalmen blir bare verre og verre. I tillegg er jeg forkjølet og da virker det som den blir enda verre! Så nå ligger jeg her på sofaen, orker ikke røre meg, er så slapp og blir mer kvalm av å røre på meg. Vurderer å sende mannen på apoteket for å prøve disse Sea Band. Har liten matlyst, men mat demper kvalmen. Så har dere tips til hva jeg kan prøve her jeg ligger for å få det litt bedre?

Jeg har kjøpt meg sea band. Funker innimellom :)
Og så har jeg funnet ut at nok søvn må til (altså mye mer enn tidligere), og lite og ofte mat.
Te lagd på litt ingefær skal hjelpe også.

Har vært kvalm i 3,5 uke nå.

For meg hjalp det litt å spise hver 2.time selv om jeg ikke hadde lyst på mat..

Jeg får Phenegan, det har litt effekt mot kvalme.. Men lurer på om jeg hadde bedre effekt av Zofran egentlig.
Det er intenst å være så kvalm!
Regner med du har prøvd salt kjeks...

Her er akku punktet seaband presser på, du kan fint bruke hendene også
6DB02420-7829-4964-B07F-AA37FB4DD93F.jpeg

Jeg får Phenegan, det har litt effekt mot kvalme.. Men lurer på om jeg hadde bedre effekt av Zofran egentlig.
Det er intenst å være så kvalm!
Regner med du har prøvd salt kjeks...

Her er akku punktet seaband presser på, du kan fint bruke hendene også
Vis vedlegget 296257

Da har du sikkert prøvd Afipran også? Vet at zofran gis som siste løsning. Har du hyperemesis?

Sliter med kvalme selv skulle ønske jeg hadde gode råd. Eneste er og spise jevnilig som hjelper for meg.... ellers tar jeg også gjerne imot tips :)

- Nok søvn
- Frisk og kjølig luft
- Spise lite men ofte

Min erfaring er spise ofte, frisk/kjølig luft, drikke mye iskaldt vann, få nok søvn og ta dype magedrag via munnen når man puster :rolleyes:

Mye vann, tørr og salt mat (salte kjeks feks), seaband, nok søvn, lett aktivitet, frisk luft, unngå kjøleskapet.. :p
Jeg føler at det ikke er noe som tar vekk kvalmen. Men at små ting gjør det mer håndtererbart

Back
Topp