Tips mot kvalme

Sommerskatt

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Nå er jeg kvalm hele dagen, særlig på jobb - der jeg gjerne vil skjule det noen uker til.
Er det noen som har noen gode tips mot kvalme? Var kun kvalm om mårran med storebror.

Nå er jeg kvalm hele dagen, særlig på jobb - der jeg gjerne vil skjule det noen uker til.
Er det noen som har noen gode tips mot kvalme? Var kun kvalm om mårran med storebror.
Det eneste som fungerer litt her er å spise lite og ofte, gjerne annenhver time. Jeg har en pose klementiner på kontoret som jeg smugspiser av, skal også kjøpe kjeks. Kan hjelpe å ha litt i magen.

Som hun over sier gjelder det å holde magen full. Drikk mye vann, her hjalp farris. Ha salte kjeks og frukt som du kan småspise på. Og ikke spis for mye til lunsj. Ofte deler jeg lunsjmaten i to og spiser to ganger i stedet :P

Småspising. Kjeks er gull. Og hvile. Mange opplever at kvalmen forverres om de blir slitne. Og nok vann. Finnes noen armbånd på apoteket som skal hjelpe. Forsøkte de i desperasjon forrige gang, men kan ikke si at de hjalp stort. Selv tok jeg postafen og afipran tabletter den verste perioden.

Småspising. Kjeks er gull. Og hvile. Mange opplever at kvalmen forverres om de blir slitne. Og nok vann. Finnes noen armbånd på apoteket som skal hjelpe. Forsøkte de i desperasjon forrige gang, men kan ikke si at de hjalp stort. Selv tok jeg postafen og afipran tabletter den verste perioden.
Er disse 110% trygge når man er gravid? Postafen altså :)

Gah, her kjemper jeg for å prøve å få ned de minste ting. Hver matbit er en kamp, men det eneste som hjelper. Skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut i flere uker til! Var kvalm sist også, men ikke i nærheten av sånn som jeg er nå! Spørs om jeg må krype til legen og få medisiner for å holde ut..

Spiser regelmessig hele dagen. Og ha noe tilgjengelig på nattbordet slik at du har noe i magen når du står opp og.

synes ifa-drops funker bra mot kvalme

Er disse 110% trygge når man er gravid? Postafen altså :)
Ble anbefalt de av lege. Han sa postafen var det som ble anbefalt å prøve først. Men hvis du trenger medisiner ville jeg spurt fastlegen din først. Nå skal det sies at jeg var innlagt med i.v væsketilførsel og spiste en rista loffskive om dagen.

Legen anbefalte meg postafen siste gang, men ble såååå sløv ut av det så da fekk eg afipran, det hjalp :) Nå har eg lovehearts i lomma på jobb og på nattbordet, ellers blir det vel fullkorn kjeks og små spiser sunne ting. Har hatt fri i 10 dagen og skal nå ha 5 dagvakter på råd, kjenner eg gruer meg litt..

Back
Topp