Tips mot kvalme

BabyUndercover2016

This mom makes beautiful babies;-)
Oktoberskatter 2014
I mitt første svangerskap fikk jeg hyperemesis, altså ekstrem svangerskapskvalme. Jeg spydde i 9 mndr. Det var det verste jeg har opplevd. Så med nestemann nektet jeg at det skulle bli på samme måte. Oppsøkte en homeopat når kvalmen ble som verst, og fikk medisiner. Hadde 2 behandlinger og jeg reddet megselv fra samme skjebne. Kvalmen forsvant. Prøvde akupunktur ved svangerskapet etter. Veldig god effekt.

Så et godt tips hvis noen sliter veldig og ikke fungerer pga kvalme.

fra appen :-)

I mitt første svangerskap fikk jeg hyperemesis, altså ekstrem svangerskapskvalme. Jeg spydde i 9 mndr. Det var det verste jeg har opplevd. Så med nestemann nektet jeg at det skulle bli på samme måte. Oppsøkte en homeopat når kvalmen ble som verst, og fikk medisiner. Hadde 2 behandlinger og jeg reddet megselv fra samme skjebne. Kvalmen forsvant. Prøvde akupunktur ved svangerskapet etter. Veldig god effekt.

Så et godt tips hvis noen sliter veldig og ikke fungerer pga kvalme.

Så godt å lese at finnes hjelp, i tilfelle det skulle bli så ille :)

Hvordan vet man om man har ekstrem eller bare "normal" kvalme egentlig?

Det er ingen tvil når du har ekstrem. Du vil lett vite det he he. Jeg bodde på toalettet de første mndr. Spydde av alt. Bare av en slurk vann. Til slutt ble jeg innlagt på sykehus fordi jeg ikke fikk i meg vått eller tørt.

Jeg hadd hyperemesis med 1. graviditet, men etter ca 15 uker ga de meg emesafene, først stikkpiller... (da jeg jo kastet opp vann og) og etter det som tabletter.
Virkningen er faktisk samme som reisetabletter og hos meg virket det!
Med nr. 2 begynte jeg igjen og fikk dem allerede før.
Med nr. 3 (9 år senere) hadde jeg bare dårlig matlyst og spiste nesten ingenting....

Gleder meg IKKE å bli kvalm/dårlig matlyst, men på andre siden er det et tegn for MEG at alt er bra med lille i magen...

i mine begge svangerskap så måtte jeg ta reisesyketabelett forjeg klarte ikke å fungere men den ekstreme kvalmen + spyinga, me var verst det første svangerskapet da jeg spudde omtrent i 9 mnd, kunne bare ta på magen så spudde eg :P
Så håper det blit bedre denne gangen :P

Back
Topp