TIPS MOT KVALME...

Små spis hele veien, drikk masse, gjerne farris og elpemost.
Sliter med kvamle, men så lenge jeg spiser før jeg blir sulten går det greit.
Varm te, gjerne med litt ingefær i.
Salte kjeks hjelper. Sitt opp (ikke ligg) etter måltid, i minst en halv time.
Spis gjerne salte kjeks før du står opp av senga. spis et par kjeks, sitt der litt å så stå opp.
Ikke overanstreng deg. Bytt stue, det hjelper ofte.

Håper noe av dette kan hjelpe =) det hjalp meg =)

Å! Nå fikk jeg lyst på farris!! :-) Hehe :-)

Vann med kullsyre er kjempe effektivt her, så brusmaskinen har blitt min beste venn. Ellers bruker jeg buljong og passer på å ikke bli sulten.

Jeg har på mirakuløst vist blitt (nesten) kvitt kvalmen *BANKIBORDET*
ved hjelp av å spise kun ritz kjekt og gule epler, nå har jeg også kjøpt seaband og postafen, og tar en halv postafen mens jeg går med seabandene døgnet rundt. Noe annet tør jeg ikke. Etter dette så har jeg til og med fått i meg vanlig mat!!!

Jeg er også nesten kvitt kvalmen =D
kjenner litt på den i blandt hvis jeg blir for sulten, men ellers holder den seg borte =D Woohoo!

Har fått postafen av legen min. Det virker. Er alt for kvalm til att noe annet virker.

Jeg vil kalle meg selv ubrukelig kvalm! ingen ting som funker på meg. 
jeg har nå gått ned 4kg av all kvalmen. så om noen har noe peiling på hva jeg skal gjøre tar jeg imot med åpne hender :D

viktigst av alt er å drikke! helst en blanding av farris og eplemost. saltet i farrisen binder vann i kroppen og hjelper mot dehydrering. det er farlig å bli dehydrert under graviditet
god bedring =)

Jeg har testet ut seaband i snart et døgn, å det virker litt i hvertfall.

Afipran har hjulpet meg LITT. Ikke veldig effektiv egentlig. Spyr nesten hver morgen og er kvalm hele dagen, men Afipran tar ihvertfall de verst "toppene" på kvalmen. 

Har du fått afipran? =O
Fikk beskjed om at det var alt for sterkt for gravide jeg.
Var iallefall det de sa til meg på legevakten....Kunne ikke få afipran, men kunne prøve milde antihistaminer (prostafen) i begrensede mengder.

Back
Topp