tips mot kvalme?

..123..

Betatt av forumet
Noen som har noen brukbare tips mot kvalme? 
Det startet relativt greit, var bare småkvalm inni mellom, men nå har det eskalert seg, og er kvalm veldig ofte, og kaster opp av og til.. Slitsomt i lengden altså..! 

* Ingefær - te/avkok, drops, syltet.
* Melk eller sjokolademelk.Lurt å ta et lite glass etter hvert måltid og når du føler kvalmen komme.
* Spise hver 2-3t, gjerne ta et par kjeks før du går ut av sengen om morgenen.
* 2 ss Freia sjokolademousse (tro det eller ei).
* Lovehearts.
* Gaviscon.
* Får kjøpt armbånd på apoteket, seaband.

Eneste som funka for meg var å spise kjeks å drikke vann eller appelsinjuice før jeg sto opp, og spiste ofte gjennom dagen.
Men her varte visst bare kvalmen i noen dager

Reisesyketabletter (etter anbeafling fra legen) Akupunktur. Her kan helsesøster gjøre det. Funka bra sist svangerskap, og jeg skal ha det igjen dette!

Av alle ting jeg har forsøkt er søvn og hvile det som fungerer best...
Ellers synes jeg sitronvann hjelper en god del, ingefær og å spise litt og ofte.
Også har jeg tenkt til å prøve akupunktur denne gangen. Hører om så mange det har hjulpet for. 

Sist funka cola og salte fisker, før lovehearts tok over:)

Jeg blir også mindre kvalm dersom jeg ligger stille med åpne øyne en liten stund før jeg står opp (men så er min kvalme meeeget mild da)

Takk for mange tips, skal prøve meg på en del av dem, men blir det mye verre nå tror jeg at jeg får ta meg en tur til legen. Kaster opp flere ganger om dagen nå, og er rett og slett så dårlig at jeg stort sett blir liggende hele dagen.. Ingen heldig kombinasjon med jobb kan man si! 
Hadde det så fint de første ukene, så hadde et håp om at dette ble et problemfritt svangerskap, men det var vel litt for mye å håpe på :-P 

krisak skrev:
Takk for mange tips, skal prøve meg på en del av dem, men blir det mye verre nå tror jeg at jeg får ta meg en tur til legen. Kaster opp flere ganger om dagen nå, og er rett og slett så dårlig at jeg stort sett blir liggende hele dagen.. Ingen heldig kombinasjon med jobb kan man si! 
Hadde det så fint de første ukene, så hadde et håp om at dette ble et problemfritt svangerskap, men det var vel litt for mye å håpe på :-P 

jeg spydde dagen lang i nesten fire mnd sist svangerskap :-( og da var det bare å få sykmelding, og det skal du ikke ha dårlig samvittighet for. Du kommer helt sikkert sterkere tilbake når kvalmen blir borte ;-)

Her går det i akupunktur tre dager i uka og daglig bruk av Afipran(kvalmedempende).

og mat mat mat mat mat...

liseann skrev:
Her går det i akupunktur tre dager i uka og daglig bruk av Afipran(kvalmedempende).

og mat mat mat mat mat...

Funker det? Med akupunktur og afipran? Har prøvd akupunktur, men det hjalp ikke, så jeg vurderer å spørre legen om å få noe kvalmedempende på første kontrollen. Er så sinnsykt lei av denne kvalmen nå!!!

Back
Topp