Tips mot kvalme??

PandaTanteLine

Andre møte med forumet
Var hos legen i dag, og hun sa et preparat-navn mot kvalme, som jeg selvfølgelig hadde glemt når jeg nådde apoteket. Ingefær hjelper lite. Noen ideer?

somac er kvalmedempende. fåes kjøpt reseptfritt på apoteket =)

men husker ikke helt om man kan ta det når man er gravid.... men det er det jo bare å spørre om =)

Somac er ikke kvalmestillende, det brukes bla til behandling av sure oppstøt og halsbrann.

Afipran er kvalmestillende, men det er respeptbelagt. Vet også at mange bruker postafen, dette er egentlig reisesyketabletter.

det brukes også som kvalmedempende, jeg fikk utskrevet somac for kvalmen.
det kan godt hende at det er for sure oppstøt, men funker bra på kvalmen i allefall =)

Ifølge felleskatalogen, ang Somac:
Hvis du er gravid eller tror at du kan være gravid, eller hvis du ammer, bør du bare bruke dette legemidlet hvis legen mener at nytten for deg er større enn en potensiell risiko for ditt ufødte barn eller din baby.
Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin.

Mange som tyr til eplejuice blandet med farris mot kvalme :) God bedring :)

Vet dessverre ingenting om preparater men kan jo nevne det som pleier å funke her: Vann, vannholdig frukt som feks melon, spise ofte men litt av gangen (ikke bli for sulten), sette seg ned og hente seg inn (kvalmen er verst hos meg når jeg er stressa eller anstrenger meg), og så har jeg hørt om et slikt armbånd man kan kjøpe på apoteket men ikke prøvd det selv. Kanskje noen andre som har erfaring med det? Det er jo individuelt hva som funker, men.. lykke til :)

På apoteket kan du få kjøpt ingefærkapsler, det hjelper mot kvalme.. Fungert veldig bra for meg =)

For meg har det beste vært
- vann (ikke saft eller andre søte ting. Ivertfall ikke iste, da dette er pyton når det kommer i retur)
- kalde friske grønne epler, hjelper t.o.m og lukte på det. hehe
- kjøpte i går ingefærrot kapsler, og må si de hadde umiddelbar virkning.
- loff med smør
- kald og deilig vannmelon
- klarer fint å spise kirsebær- og skogsbæryoghurt

Tips fra andre som ikke har virket:
- marie kjeks
- andre typer salte kjeks
- afipran (reseptbelagt, gjorde meg virkelig syk)
- eplejuice og farris
- sjokolademelk
- ingefærte

Lykke til =)

Jeg slet noe forferdelig med kvalme her en periode, og fant til slutt ut at det hjalp å aldri bli sulten!
Så nå småspiser jeg ofte, orker dessuten ikke store måltider nå om dagen like vell :)
Kvalmen er definitivt blitt bedre!
Jeg spiser frukt, stekte grønnsaker, knekkebrød med brunost, og kjøtt. 
Alt hjelper godt på kvalmen min i hverfall :) Vann hjelper også, og noen ganger farris. 

Back
Topp