Tips mot kvalme

omaikeno

Blir kjent med forumet
Har endelig funnet et tips mot kvalme som hjelper meg litt . Hver gang jeg kjenner kjenner meg virkelig kvalm tar jeg meg en liten bit av en ingerfærrot. Kvalmen letter :) Kanskje hjelper det noen andre også:)

Ingefær er dokumentert å hjelpe mot kvalme ja :)

Men man bør visst ikke ta ingefær tabletter eller pulver når man er gravid :P

Jeg tenkte å kjøpe meg ingefærøl idag og sjekke om det hjelper, (jada, det er alkoholfritt ;)  evt lage ingefær te :)

Gå en middels kjapp sparsertur på ca 20 min hjelper også

*Secret* skrev:

Ingefær er dokumentert å hjelpe mot kvalme ja :)

Men man bør visst ikke ta ingefær tabletter eller pulver når man er gravid :P

Jeg tenkte å kjøpe meg ingefærøl idag og sjekke om det hjelper, (jada, det er alkoholfritt ;)  evt lage ingefær te :)

Vet du hvorfor man ikke skal ta ingefærtabletter? Jeg ble anbefalt det av legen sist og tok det store deler av første trimester og litt senere. Har begynt å ta det igjen nå og og det hjelper. Men vil jo ikke ta det om det er skadelig...

Det var lurt! :-) Har jo hørt mange ganger tidligere at ingefær skal være bra mot kvalme, men nå som jeg legat i sofaen i et par dager og synts synd på meg selv har jeg ikke tenkt på det.

Nå skal det bli ingefærte og håp om en bra dag med mindre kvalme! :-) Takk fort tipset!

Tror legene mener forskjellig om ingerfær tabeletter som alt annet :) Jeg prøvde ingefær tabeletter forrige gang jeg var gravid men det hjelp ikke.

Pleier også skjære noen biter av ingefærrota å lage te med, funker litt det  også.

Leste en plass at man må passe seg for å ikke få i seg for mye ingefær når man er gravid.. Drikker man te får man ikke det :)

Ellers går jeg å småknasker på tørt knekkebrød, Guuud! jeg gleder meg til denne kvalmen gir seg .

Back
Topp