Tips mot kvalme

mamila

Glad i forumet
Fikk ett godt tips av ei venninne i dag som har en sønn... Spis saltstenger (du legger ikke på deg av det) og drikk Bris med lime smak.. For henne hjalp det etter ett par dager,da var kvalmen borte[:D]

Har min første legetime i morgen kl. 10.15 Wish me luck

Kjekt tips[:)]

Lykke til i morra[:D]

Tusen takk[:D] Krysser virkelig fingre og tær for at alt er bra. Har begynt å venne meg til tanken om å få denne lille[:)] 

Takk for tipset, og lykke til i mårra[:D] 

Tusen takk[:D]

ORIGINAL: SkattIMagenMin

Kjekt tips[:)]

Lykke til i morra[:D]

hmm... synd eg ikke kan fordra farris[&:] Men saltstenger d e digg[:D]
Masse lykke til i deg! D går helt strålende ska du se[;)][:)]

Hihi.... En kveld jeg var sikkelig kvalm trykket jeg i meg saltestenger og endte opp med å spy som en gris[:D] Kan vel kanskje ha vært mengden jeg spiste[8|][:D] Og iste har hjulpet meg. Det er søtt uten kullsyre[:)]

Lykke til hos legen[:)]

Det gikk ikke som jeg hadde håpet på[:(] Begynte å stortute når ingenting skjedde og jeg ikke fikk vite noenting,hormoner hurra,hehe[8D]
Var en turnuslege som tok meg imot,fastlegen min har ferie,hun ante ikke noe om hvordan ting foregikk når man kom inn og sa man var med barn. Jeg fikk beskjed om å ta kontakt med en privat klinikk for å få vite hvor langt jeg var på vei,dem kunne ikke gi meg henvisning til sykehus så tidlig i prosessen.Hvertfall ikke så lenge det ikke var en medisinsk grunn til det. Så nå sitter jeg å venter til poliklinikkene skal bli ferdig med pausen sin,og sjekke litt rundt hvor jeg kan få tidligst undersøkelse...
Hadde også håpet på en sykemelding på en uke eller noe,for å få hvilt meg og sovet ut og slippe unna stresset som jobben i barnehagen påfører meg om dagen,men der var hun heeeelt tett og viste ingen forståelse i det hele tatt.Hun sa bare at det går over etter hvert. Jada,fullstendig klar over det,men jeg er SLITEN NÅ!!! Så da får jeg bare sykemelde meg selv,hehe[8D]
En liten klagesang fra meg,TJOHEI[:D]

Jeg skjønner ikke de legene jeg altså. Hva er problemet med å henvise deg liksom? Kanskje hun ikke har barn selv slik at hun aldri har bekymret seg slik som du gjør?[8|] Uansett, så får du høre med legen din når hun er tilbake. Min lege stilte ingen spørsmål en gang når jeg spurte om hun kunne henvise meg til ultralyd. Hun gjorde det uten å nøle. Og det er slik legene skal være når vi går gravide. Vi har nok påkjenninger syns nå jeg i hvertfall. Håper det ordner seg for deg og at du får tak i en privatklinikk som du kan få komme raskt inn til. Og når det kommer til sykemelding så virket det som hun hadde liten forståelse... Helt håpløst.

Det virker som at så lenge du har planer om å beholde barnet,er det liksom ingen vits i å få vite om ting er som det skal og hvor langt man er på vei. Hun sa at dem henviste ikke til ultralyd før i uke 16-17,men uten ultralyd nå,hvordan kan dem da vite når jeg er i uke 16-17??? Hun har nok ikke barn selv,hun måtte finne fram en bok og lese seg fram til hvordan man skulle gå fram når det kom til henvisning og slikt. Jeg hadde tom fått beskjed om å ta med urinprøve til legen i dag,men sjekket de den? NEI...Sjekket de noe som helst annet? NEEEEI!!!! Skuffende og en heeelt unødvendig tur til legen!
MEN...Jeg ringte sykehuset selv jeg,og dro en liten hvit løgn om at jeg ikke visste om jeg ville beholde barnet,da fikk jeg ultralydtime i morgen kl 12.00[:D] Så vil man ha noe ordnet,FIKS DET SELV

haha, bra du tok saka i gne hender og fikk deg time!!
enkelte leger er berre fullstendig håpløs....
får håpe på at at er i skjønneste orden i måra då!:[:D]

Back
Topp