Tips mot kvalme takk!

BabyandI

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Jeg holder på å bli crazy bananas pga kvalmen. Jeg var litt kvalm når jeg var gravid med sønnen min men dette er ekstremt.

Jeg måtte sykmelde meg på fredag og har fått Metoclopramide Orifarm for å hjelpe meg mot kvalmen. Det hjelper ikke, jeg spyr likevel. Jeg går kvalm fra jeg våkner til jeg legger meg og har sånn ekkel følelse i kroppen og sånn vond tung følelse i magen hele tiden.

Jeg prøver å hvile men jeg blir kvalm av å ligge ned eller sitte for lenge. Jeg blir kvalm av å gå, jeg brekker meg hele tiden. Jeg blir kvalm før, mens og etter jeg spiser. Føler likevel at jeg må små spise hele tiden for å holde det litt i sjakk. Føler at salt og cola hjelper littegrann men det er jo ikke bra igjen for baby.

Hva gjør dere som hjelper mot kvalme?

Har du forsøkt seaband (reisesykearmbånd)? Hjelper for noen etter det jeg har lest. Har ikke prøvd det denne gangen, men følte ikke de hjalp noe sist - kanskje jeg må lete de frem igjen og prøve

Har du forsøkt seaband (reisesykearmbånd)? Hjelper for noen etter det jeg har lest. Har ikke prøvd det denne gangen, men følte ikke de hjalp noe sist - kanskje jeg må lete de frem igjen og prøve
Ja prøvde det forrige gang men følte det ikke hjalp men skal prøve igjen.

Utvanna eplejuice. Druer. Knekkebrød eller kjeks med ost. Ellers cola og potetgull da det sto på som verst.

Spis og drikk det du får i deg, start dagen med en banan, klementin eller lignende. Spis små måltider annenhver time. Jeg tar phenergan hver kveld, den hjelper meg mye. Men må spise ofte i tillegg for å holde kvalmen unna. Tom mage som får mat er det veldig vanlig å bli kvalm av.

Jeg prøver å drikke masse også, føler ingenting hjelper. Har kastet opp 3 ganger i dag, gruer meg til jobb i morgen men må vel bare kaste seg i det og håpe på det beste.

Husker det som hjalp meg sist var frisk kald frukt med mye vann i. Vannmelon, apelsiner og slikt og rød saft :happy:

Back
Topp