• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Tips mot kvalme og oppkast?

Minitrille

Flørter med forumet
Da har kvalme og oppkast meldt seg hos meg :meh: Har måttet holde meg hjemme fra jobb, da jeg ikke fungerer.
Noen som har gode tips for å lindre disse ubehagene?

Da har kvalme og oppkast meldt seg hos meg :meh: Har måttet holde meg hjemme fra jobb, da jeg ikke fungerer.
Noen som har gode tips for å lindre disse ubehagene?

Sykemelding så du får tatt det med ro og kvalmestillende.

Gratulerer :)
Jeg er en av de få som kan gi deg råd , slet med alvorlig hypermesis og bodde nesten på sykehuset . Men husker i starten levde jeg av sitron og farris , etter noen uker var det å smake på et eple som holdte meg i hele dagen etter 7 uker tålte jeg ikke en dråpe med vann, og levde av intravenøs ..
Vi er forskjellige alle sammen så vi har forskjellig behov i kroppen . Du må teste ut både mat og drikke for å se hva som fungerer hos deg , og det som passer deg i dag kanskje passer ikke om noen uker :)
Som nevnt oppe blir det ille utover så burde sykemelde deg , stress , lite overskudd tåler kroppen mindre og kvalmen blir verre...

Etter å ha prøvd meg en dag på jobb, ble det legetime og sykemelding i 14 dager i første omgang.
Kjenner at jeg burde bruke ressursene mine på andre ting enn å reise på jobb.
Takker for alle tips :)

Husker jeg hadde salte kjeks på nattbordet og før jeg sto opp om morgenen spiste jeg en kjeks saaaakte i bittesmå biter. Hjalp litt å ha en bitteliten boost for blodsukkeret før jeg sto opp.

Funket også å ha noen sure sukkertøy i nærheten.

Og, litt TMI kanskje, men for meg hjalp det å spise ting som jeg ville takle om kom i retur. Synes det var verre hvis det som kom i retur hadde sterk farge eller lukt. [emoji85]

Ellers var det bare å finne ut hva jeg orket å spise, unngå for lavt blodsukker, ta det med ro og vente på at det skulle gå over. [emoji28]

Back
Topp