tips mot kløe og ekstrem tørr hud?

Vesten

Forumet er livet
Både bodylotion og dagkrem.

Syns at alle vann-baserte bare preller av som vann på gåsa.

Har veldig sensitiv hud, tåler ikke så godt lukttilsatte produkter.

Har hatt både fra cliniderm, rituals , Vichy osv


Må jeg ty til Apobase liksom ? Den minner meg bare om sykehuslukt..:confused:
 
Apobase, locobase, canoderm... Lukter ikke fest nei, men jeg tror du skal prøve noe sånt fra apoteket ja.
 
Jeg bruker Decubal. Ja, det lukter "kjedelig", men sånn er det om man ikke skal noe som er tilsatt lukt.
 
Jeg syns A-derma exomega er gull
 
Spenol er fascinerende god på skikkelig tørr hud faktidk
 
Må nok en tur på apoteket da, får spør de i kassen.

Takk for svar;)
 
Jeg smører meg med babyolje i dusjen og bruker deretter a-creme. Det trekker godt inn, så etter to-tre ganger kan jeg gå over til en fet krem bare :) Ulempen med a-creme er at den er veldig dyr, men den er heldigvis drøy i bruk.
 
Jeg sverger til body butter med hemp fra bodyshop. Lukter ikke akkurat roser, men den gjør susen på legger som er så tørre at det slår sprekker... til lillefisen som desverre har arvet mors hud kjøpte jeg krem med bepanthenol fra normal (samme som i bepanthen-salve, bare ikke så klissete), synes den funker bedre enn babylotion.
 
Både bodylotion og dagkrem.

Syns at alle vann-baserte bare preller av som vann på gåsa.

Har veldig sensitiv hud, tåler ikke så godt lukttilsatte produkter.

Har hatt både fra cliniderm, rituals , Vichy osv


Må jeg ty til Apobase liksom ? Den minner meg bare om sykehuslukt..:confused:

Jeg har en. Det er den aller aller beste. A-krem. Fåes kjøpt på apotek. HELT uvurderlig!!!!
 
Bruker locobase den oransje:)
 
Det ble ACo for atopisk hud, klør meg halvt fordervet hvert vinter og ble anbefalt denne ;)
 
Både bodylotion og dagkrem.

Syns at alle vann-baserte bare preller av som vann på gåsa.

Har veldig sensitiv hud, tåler ikke så godt lukttilsatte produkter.

Har hatt både fra cliniderm, rituals , Vichy osv


Må jeg ty til Apobase liksom ? Den minner meg bare om sykehuslukt..:confused:
la roche posay?

Eller den... lipikar eller hva den heter.
 
https://www.beeco.no/2017/10/oppskrift-hjemmelaget-bodybutter.html

Jeg er kanskje litt sært, men jeg har endt opp med å lage kremen selv. Har ikke eksem, men ekstrem tørr hud og sensitiv. Hvis jeg ikke smører meg kan jeg klø helt ekstremt. Jeg anbefaler også å tenke over vaskemiddelet du bruker til klærne, jeg merker stor forskjell.

ps. Olivenolje fungerer veldig bra som nødløsning, bare gi den tid til å trekke inn.
 
Back
Topp