Tips mot hodepine trengs!!

Bakemester Harepus

★Juni12`s jentemamma★Februar2014`s Miss Opptatt★
VIP
Er på dag 5 med hodepine! Er såååå lei, tar ikke paracet da jeg ikke pleier å ta det til vanlig..

Så tips mot hodepine mottas med stooor takk :-) (utenom paracet)

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥
♥ Venter 25.02.14/03.03.13 ♥
★ Sladrer med PrinsOgPrinsesse Mamma og RonjaR★

Sliter med hodepine selv, g foruten paracet, så kan frisk luft, masse vann og søvn hjelpe.. Det er iallefall alternativene jeg tar i bruk her :)

God bedring, håper det går seg til :)

- Flittig bruker av app'en ;)

Sove sammenhengende
Ikke mye støy (slå av bakgrunnsstøy som radio ol)
Sove/slappe av i mørkt og kjørlig rom
Luft godt i huset, ha gjerne vinduet åpent på natten
Bruk solbriller ute
Drikk 2 liter vann om dagen
Masser panne, hodebunn, nakke og skuldre og gjør øvelser som myker opp
Varm dusj
Saltvannspray dersom du er litt tett i nesen
Ikke stresse, kos deg i nuet

Sove sammenhengende
Ikke mye støy (slå av bakgrunnsstøy som radio ol)
Sove/slappe av i mørkt og kjørlig rom
Luft godt i huset, ha gjerne vinduet åpent på natten
Bruk solbriller ute
Drikk 2 liter vann om dagen
Masser panne, hodebunn, nakke og skuldre og gjør øvelser som myker opp
Varm dusj
Saltvannspray dersom du er litt tett i nesen
Ikke stresse, kos deg i nuet
Hehe. Akkurat det jeg ikke får så mye av om dagen.

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥

Jeg hadde skikkelig hodepine i sikkert 1,5 uke i strekk for et par uker siden. Merket også at jeg var veldig stiv på den ene siden i nakken. Fikk låne mamma sin tempur-pute og har sovet med den hver natt siden og jeg har (bank i bordet) ikke hatt vondt i hodet siden heller :)

Termin 27/2-14 med første frø <3

Jeg er plaget med hodepine, sykemeldt for det, og jeg tar paracet hvis jeg trenger, på legens anbefaling. Nok væskeinntak, hvile og eventuelt paracet er det eneste som hjelper her.

Venter et lite gull i februar 2014!

Gå lang tur og sving godt på armene(der dumt ut men hjelper) også ber du om skulder og rygg massasje når du kommer hjem:) drikker masse vann og tar en varm dusj!! Funker som fy på meg:) :)

En liten pike :) 23.02.2014

I tillegg til alt som er nevnt her, sa jordmor at det kunne hjelpe å spise jevnlig.

Sliter med mye hodepine selv... har hatt det nesten siden jeg ble gravid, har hatt en øreliten periode uten, men siden uke..tja 13 kanskje, har den vært daglig. Unngår paracet så langt det går, og har så langt tatt det bare en gang. de beste tipsene jeg kan gi, som kan være til hjelp (men de tar ikke vekk hodepinen - det kan lindre);

- nok hvile
- unngå for mye skjerm-titting (tv, pc, nettbrett, mobil..)
- bruk solbriller når du er ute
- pass på væskeinntaket
- varm rispute i nakken kan gjøre godt
- massasje av nakke og rygg kan gjøre godt
- unngå å snakk i telefonen når du har vondt (det er grusomt her ihvertfall)
- frisk luft

Håper det ordner seg for deg - god bedring :)

Takk alle damer :-) blitt bedre utover dagen. Satser på at det blir bedre :-)

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥

Jeg har og plagdes med hodepine. Var sengeliggende fler ettermiddager på rad. Fant ut at årsaken sansynligvis var tett nese/bihuler.
Ta ei neseskylling! Gjorde det en dag (morgen og kveld) og trykket forsvant.

Fylte bare ei drikkeflaske med varmt/lunka vann og en del salt, lente meg over vasken, la hodet på skakke og tømte vann inn i ene neseboret, så kom det ut andre. Når du da snyter deg får du ut masse "trykk" :) virkelig verdt et forsøk!

Jeg får akupunktur mot hodepine

jenta vår skal bli storesøster 11.2.14
skravler med *oida* :)

hodepine i svangerskapet kan ofte være at kroppen din har lavere magnesiumsnivå enn vanlig. Dette er det samme som man mangler om man får kramper i leggene ;) mangler du magnesium vil også søvnen bli dårligere etterhvert så det er verdt å begynne på. ikke kjøp tyggetablettene, de smaker helt grusomt og er for stor til å bare svelge. Kjøp tabletter til svelging eller floradix magnesium flytende. Man kan ikke ta for mye magnesium da overskuddet skilles ut i urinen så kjør på,verdt å prøve ;)

Masse gode tips her. Er bare å prøve ivei. har hatt problemet en stund selv nå, går op og ned den hodepinen. :P

Back
Topp