Tips mot halsbrann?

Klarfornestemann

Forelsket i forumet
Marsboerne2017
Sensommerbarna 2019
Hatt enormt med halsbrann i helgen, og i dag har jeg fortsatt ikke klart å spise pga halsbrann! Er kvalm og uvel, og vet jeg må spise.. Har drukket melk, som hjalp litt! Har også prøvd reduflux uten særlig effekt!
Hva funker for dere? Skal på apoteket etterpå hvis jeg klarer..
 
Har ikke hatt gravidreflux foreløpig, men jeg har alltid hatt god effekt av gulrøtter hvis jeg har hatt halsbrann før :) Knasker de bare rå;)
 
Her er d nok veldig individuelt. For mange funker love hearts. For meg sist svangerskap funka link, er en tyggi en får på apotek. Gaviscon funker for mange, jeg klarer ikke smaken på den. Blir halsbrannen for ille ville jeg gått til legen å fått resept på syrehemmende tabletter. Men hør på apoteket hva de anbefaler.

Halsbrannen jeg har hatt dette svangerskapet dempes med melk eller kakao. Blir d værre blir jeg å kjøpe link igjen.
 
Mandler lindrer også sure oppstøt. Sterk mat, kaffe, røyk og alkohol trigger sure oppstøt.
Reseptbelagte medisiner mot sure oppstøt krever gastroskopi hvis man ikke skal betale i dyre dommer, samt at legen ikke får skrive ut så mye av det. Losec og Nexium skal helst ikke brukes av gravide. Losec Mups kan brukes, men krever gastroskopi. (Been there, done that). Har refluks og blir fryktelig syk uten medisiner. Var ille plaget forrige svangerskap for seks år siden, men hadde ingen diagnose da. Nå som jeg har brukt medisiner i 4 år, er jeg ikke plaget lengre. Krysser fingrene for at det blir slik resten av tiden:D.
 
Forrige svangerskap brukte jeg Gaviscon, det finnes på apoteket i både tyggetabletter og flytende form.
Jeg syntes tablettene var litt ekle (satt seg fast i tenna :yuck:), men den flytende gikk fint.
Har kjøpt meg en sånn nå og, for halsbrannen har begynt å komme på kvelden!
 
Brukte love haerts med nr 2. Ble helt avhengig av det. Brukte ikke noe annet siden jeg ikke gadd å ta det opp med legen og gå gjennom den runddansen.
 
Har så smått begynt her og, men har ikke tatt noe for det enda..
Forrige gang brukte jeg gavison, og link tyggisen. Ellers funka det å spise mandler.
Melk lindrer kansje der og da, men kan ha motsatt effekt etter en liten stund trur jeg? Drikker ikke melk selv.. Kutta Kaffi og juice helt sist gang for det var helt grusomt
.
 
Takk for mange gode tips!
Love heart liker jeg ikke... Kjøpte Titralac nå, så får gi det et forsøk i første omgang :)
 
Lovehearts (hjalp en stund) og flytende Gaviscon som jeg allerede har begynt å bli avhengig av :bored::hilarious:
 
Mandler syns jeg hjelper godt mot halsbrann :)
 
Flytende gaviscon reddet meg forrige gang, måtte til og med ha den ved siden av senga om natta :p
 
Back
Topp