Tips mot halsbrann??

EttStortØnske

Glad i forumet
Julibarna2014
Jeg sliter veldig med halsbrann for tiden. I så stor grad at jeg kaster opp. Både dag, kveld og spesielt natt.
Jeg har tidligere og i forrige svangerskap hatt veldig god effekt av nyco fruktsalt, men det virker ikke lengre :(
Hva anbefales??
Jeg vet at enkelte matvarer kan Gjøre vondt verre, men hvilke? ? :)
Er det noen vidunderkurer som kan kjøpes på apoteket? ? :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ananas :) fersk :) ikke melk eller melkeprodukter, da de kan bedre der og da, men gjøre ting myyye verre etterpå :)

flytende gaviscon skal visstnok funke bedre enn tabletter (har ikke forsøkt selv). De får du kjøpt uten resept.

Forsøk Samarin. Selv om Nyco ikke fungerer, kan den lindre litt.

For meg funker faktisk melk, og har stoppet mer enn en gang på bensinstasjoner for å kjøpe litago! :p
Mandler og nøtter gjør det verre, da det krever mer magesyre for å fordøye. Men nå må det nevnes at jeg har refluks fra før, da...

Er enig med de andre her. Love hearts hjalp meg mye i forje svangerskap. :)
Vet at man bør unngå sterk mat og mye krydder også mat med mye fett i.

Gaviscon, flytende eller tyggetabl. har vært min reddende engel i begge mine tidligere svangerskap ❤️ ikke akkurat god på smak, men det venner man seg til!

Gaviscon tyggetabletter og mikstur. Tablettene er greie å ha i veska. Jeg tok miksturen før leggetid, da jeg synes den virket bedre og over lengre tid. God bedring!

Gaviscon tyggetabletter går det i her.
Og et lite TIPS: Hold deg langt unna Chillinøtter! :eek:

Jeg FÅR halsbrann av lovehearts haha! :P Men tidligere har det gått i Graviscon. Spyttet det ut første gangen for jeg var ikke beredt på hvordan det var haha :P er ikke så særlig gode de tyggetabelettene, men det er bedre enn halsbrann! Drikker også melk, og mandler hjelper også om det ikke er så ille :)

takk for svar alle!! :) Garvison er innkjøpt, både flytende og tabletter.
Er ikke helt imponert, men jeg slapp i hvertfall å kaste opp i natt :)

Synes det var ILLE med tyggetablettene. Hvordan skal man klare å svelge mer enn en av de?? Miksturen var helt ok ;)

takk for svar alle!! :) Garvison er innkjøpt, både flytende og tabletter.
Er ikke helt imponert, men jeg slapp i hvertfall å kaste opp i natt :)

Synes det var ILLE med tyggetablettene. Hvordan skal man klare å svelge mer enn en av de?? Miksturen var helt ok ;)

Prøv fersk ananas :)
For meg hjalp absolutt ingen ting, ikke detta greiene fra apoteket eller noe. Ligg med hodet litt høyere enn kroppen når du skal sove. :)

Også noen på engelsk :)

Chamomile Tea: Sip during attacks as well as after meals to prevent it from happening in the first place.

Peppermint Tea: Same as above.

Baking Soda & Water: This will help neutralize stomach acid but should only be used moderately, regular use could dramatically increase one’s salt intake (baking soda is high in salt). Mix 1/2 tsp to 1 tsp of baking soda per glass of water. Due to the high salt content in baking soda, pregnant women shouldn’t use this treatment.

Ginger: Cook into food, sip Ginger tea or chew a fresh piece for relief.

Celery: Eating a stalk of raw celery can help (excellent choice for pregnant women).

Almonds: Chew on raw almonds until discomfort eases–just a handful should do it.

Apple Cider Vinegar: Is there anything that ACV can’t tackle? A teaspoon to two tablespoons (whatever is needed) of apple cider vinegar should stop this in its tracks. Another option is to mix apple cider vinegar with honey (2:1 ratio).

Mustard: Take a spoonful (or two if needed) of mustard when discomfort hits…will take a minute or two to bring relief.

Pickle Juice: Take a drink or two of this to settle the stomach.

Pineapple: Eat a slice or two of fresh pineapple when it hits or right after meals.

Yogurt: Eating a couple spoonfuls of yogurt when you feel it coming on can help ease it away. If one regularly suffers from this, try adding yogurt to the diet on a regular basis–it’s good for you in more ways than one (excellent choice for pregnant women).

Lemon Juice: Add 1 teaspoon lemon juice to half a glass of water and drink.

http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=65075

Her var det mange tips :)

Tror man bare må prøve ut å finne hva som passer best.. Vi gravide er jo så heldig at det som før holdt syren nede, har blitt slappere.. :( og i tillegg så er jo alt klemt sammen som trykker ting mer opp.. (Heldige ja!! ;) :)

Her var det veldig mye ja! :) Skal prøve meg på ananas etterpå, men det er litt tiltak å kutte opp :p

Synes det var veldig tidlig å begynne med alvorlig halsbrann.. Begynte ikke før i uke 30 sist.. kanskje det er litt ekstra press med to barn? :p

Ja! Helt sikkert mer med to! Unner ingen halsbrann! :( det er helt jævelig! Håper det hjelper :)

Back
Topp