Tips mot hårrøyting...

Selmaen

Glad i forumet
...tas i mot med takk:-) Makan til røyting om dagen... Er vel fordi jeg ammer, tenker jeg?! Hørt om b-vitamin og ølgjør, men er det andre ting som er mer effektivt?

Det er ikke pga amming :P De fleste røyer 3-6 mnd etter fødsel, og har ingenting med amming å gjøre. Jeg røyter ekstremt jeg også :( Har inngen råd.. Men hvis du har langt hår ser det mer dramatisk ut, og ser mer ut. Så da kan du jo benytte anledningen til å klippe deg litt. Har langt hår selv og orker snart ikke mer! Hår overalt...

jeg klipte meg rett og slett ja :) Ikke veldig kort da, så er fortsatt myyye hår rundt omkring, og mye av det er pga at lillegutt drar i det :) Syntes det var helt håpløst når håret var veldig langt...

Frisøren min sa at når man er gravid, mister man ikke noe hår, sånn som man ellers gjør litt hist og her. Derfor opplever mange plutselig voldsom røyting 3-4 måneder etter fødsel... Har ikke hørt om noe man kan gjøre med det, -naturens gang? Heldigvis har jeg kort hår:)

Aha, så det har ikke med ammingen å gjøre? Er vel en myte det da? Så sikker på at jeg hadde hørt det... Jaja, da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet og vente på at det går over;-)

Jeg har flaskebarn, å guuuuud som jeg røyter :-) OVERALT finner jeg hår, blir gaaaaaaal! Å min mann blir gal, hehe ;-P

Rådet er: vent til det går over
Det skjer med alle, her i huset er det hår OVERALT! Hår i bleien, hår på smokken, hår i maten, hår på alle klærne, hår på alle lekene, hår i alle møblene, hår i hele sengen - skulle tro jeg nærmest var skallet - men det er litt igjen enda...
Tror nok jeg kommer til å klippe meg litt, for det blir MYE verre når håret er så langt!

Jeg røyter ikke mer enn normalt. :) Men etter å ikke ha røytet på nesten ett år, var det uvant å begynne å røyte igjen. =)

HCG, som er graviditetshormonet, gjør at man røyter minimalt, så ca tre mnd. etter fødsel, hvor da alt av dette hormonet er ute av kroppen, så begynner all den tapte røytingen. ;)

Altså ikke pga. amming. =)

Morellskatten skrev:
Det skjer med alle, her i huset er det hår OVERALT! Hår i bleien, hår på smokken, hår i maten, hår på alle klærne, hår på alle lekene, hår i alle møblene, hår i hele sengen - skulle tro jeg nærmest var skallet - men det er litt igjen enda...
Tror nok jeg kommer til å klippe meg litt, for det blir MYE verre når håret er så langt!

Haha, kjenner meg så igjen !! Egentlig ikke noe "haha", men kunne ikke la vær. Du beskreiv det akkurat sånn som jeg også har det. OVERALT!! Tulla mi er også full av håret mitt.. Jeg fant til og med håret mitt i bleia hennes, i bæsjen hennes.. Skjønner ikke at det går ann.

samme problemet her å. håper det gir seg før jeg blir skallet :P

pingvinenA skrev:

Morellskatten skrev:

Haha, kjenner meg så igjen !! Egentlig ikke noe "haha", men kunne ikke la vær. Du beskreiv det akkurat sånn som jeg også har det. OVERALT!! Tulla mi er også full av håret mitt.. Jeg fant til og med håret mitt i bleia hennes, i bæsjen hennes.. Skjønner ikke at det går ann.

Jeg er jo tilogmed så "heldig" at det bare er et år siden sist, så jeg har nå ti cm lange hårtuster rundt på hele hodet, som er det som har vokst ut igjen etter sist røyting... Og så begynner jeg å få flotte viker igjen. Såeh... Jeg ser skikkelig lekker ut...

røøyter en del jeg også og ammer ikke. Det er vel 1 1/2 år siden jeg røytet etter forrige fødsel og mistet masse hår langs hårfeste forran, viker og bare flekker ved ørene :( Denne gangen røyter jeg litt mer jevnt over det hele, men det blir nok fint når alt dette håret jeg har mistet etter to svangerskap vokser ut igjen:-P jaja...får vel bare avvente og klippe håret når røytingen er ferdig, det tok 2 måneder sist....

Morellskatten skrev:

pingvinenA skrev:

Morellskatten skrev:

Jeg er jo tilogmed så "heldig" at det bare er et år siden sist, så jeg har nå ti cm lange hårtuster rundt på hele hodet, som er det som har vokst ut igjen etter sist røyting... Og så begynner jeg å få flotte viker igjen. Såeh... Jeg ser skikkelig lekker ut...

Haha, jeg begynner også å få skikkelig tynt hår helt forran.. Ser skikkelig pent ut, føler meg så kul der jeg går :D Gleder meg til det blir til ti cm hår som står rett ut, under det andre håret :)  Visste at man røyta litt etter fødsel, men trodde ikke det var så ille. Håper det går over snart.. Står i dusjen og vasker håret så drar jeg ut den nevan med hår samtidig.. JEJ!!!

Jeg er nødt til å børste håret før jeg dusjer. Ellers tetter jeg dusjen med hår, og blir stående med vann til anklene... Flaks at mannen fremdeles liker meg emoticon

Morellskatten skrev:
Jeg er nødt til å børste håret før jeg dusjer. Ellers tetter jeg dusjen med hår, og blir stående med vann til anklene... Flaks at mannen fremdeles liker meg emoticon

Det var et godt tips, så slipper jeg å legge igjen halve manken i dusjen som igjen rørleggersamboeren min kommenterer...:-)

missme86 skrev:
Jeg har flaskebarn, å guuuuud som jeg røyter :-) OVERALT finner jeg hår, blir gaaaaaaal! Å min mann blir gal, hehe ;-P

Hehe, kjenner meg igjen. Men jeg har lurt veldig på hvorfor det plutselig startet etter 3-4 mnd, trodde det var under graviditeten vi mistet hår, ikke så lenge etter ;) Men godt å se at det er helt normalt :D

bebi3 skrev:

missme86 skrev:

Hehe, kjenner meg igjen. Men jeg har lurt veldig på hvorfor det plutselig startet etter 3-4 mnd, trodde det var under graviditeten vi mistet hår, ikke så lenge etter ;) Men godt å se at det er helt normalt :D

Graviditetshormoner gjør at man ikke mister spesielt med hår når man er gravid. Grunnen til at hårtapet kommer først tre-fire mnd etter fødsel, er fordi det er så lang tid det tar før hormonene er helt ute av kroppen. =) Mange gravide opplever jo å få et veldig fyldig og fint hår siden man ikke mister så mye hår. :)

For å oppdatere egen situasjon, så har hårtapet startet her også.. =P

Back
Topp