Tips mot forstoppelse?

Jeg er veldig kresen, men jeg får prøve lactulose siden jeg uansett skal innom apoteket på veien. Det er ikke lett å drikke nok når alt kommer i retur, men prøver å drikke ekstra når kvalmen ikke er på sitt verste [emoji4]

Prøvde du lactulose? Hva er dommen? :wacky:

Kaffe liker jeg ikke. For tiden så er lukten helt forferdelig [emoji23]

Jeg har også kutta det helt ut nå, smaken har forandret seg! Så er det vel ikke helt bra å drikke for mye så kanskje derfor :) men det får fart på sakene hehe!

Läkerol! Har ei venninne som sverger til dette når hun skal på tur, just in case.
I makes people talk... Well it makes people s**t også. Dog må du spise sikkert en hel eske da, men det pleier få fortgang på sakene..

Ikke en langvarig løsning siden man skal begrense lakrisinntak til ca 250g i uka [emoji23][emoji23]

Noen som har noen gode tips mot forstoppelse?
Har veldig problemer med å gå på do fortiden. Dette skyldes at jeg alltid er kvalm når jeg nå på do og jeg vil ikke fremprovokere brekninger av noe dårlig lukt selv. Dette medfører jo til hard mage. Hvilke avføringsmidler kan man ta når man er gravid?
Har litt treg mage fra før og har vært nødt til å ta 1-2 dolculax ca 5-6 uke bare for å få skikkelige tømmingen, men kan jo ikke ta de nå.
Beklager for veldig detaljer, men skal ut å reise så får ikke hørt med fastlegen.

Fikk beskjed om
Og bruke laxoberaldråper av fastlege da jeg var på 14. Dag uten resultat på do! Gikk ca 12 timer og alt løsnet! Fortsatte litt på dråpene men ikke like mange noen uker etterpå og i dag er jeg ikke like treg som før

Fikk beskjed om
Og bruke laxoberaldråper av fastlege da jeg var på 14. Dag uten resultat på do! Gikk ca 12 timer og alt løsnet! Fortsatte litt på dråpene men ikke like mange noen uker etterpå og i dag er jeg ikke like treg som før
Takk [emoji4]. Laxoberaldråper er nok bedre enn lactulose da det egentlig er veldig kvalmenes.

Back
Topp