Tips mot forstoppelse?

Lena94

Betatt av forumet
Noen som har noen gode tips mot forstoppelse?
Har veldig problemer med å gå på do fortiden. Dette skyldes at jeg alltid er kvalm når jeg nå på do og jeg vil ikke fremprovokere brekninger av noe dårlig lukt selv. Dette medfører jo til hard mage. Hvilke avføringsmidler kan man ta når man er gravid?
Har litt treg mage fra før og har vært nødt til å ta 1-2 dolculax ca 5-6 uke bare for å få skikkelige tømmingen, men kan jo ikke ta de nå.
Beklager for veldig detaljer, men skal ut å reise så får ikke hørt med fastlegen.

Svisker :D er ikke godt å være forstoppet. Du kan jo høre på apoteket :)

Jeg brukte lactulose fra apoteket i uke 5 og 6. Helt greit for gravide i følge apotekdamen. Effektivt :-)

Har også brukt lactulose - men kan ikke stresse nok hvor viktig det er å drikke nok (om man tar noe eller ikke) - oftest derfor jeg ender opp med hard mage :/

Läkerol! Har ei venninne som sverger til dette når hun skal på tur, just in case.
I makes people talk... Well it makes people s**t også. Dog må du spise sikkert en hel eske da, men det pleier få fortgang på sakene..

Jeg fikk *kremt* SKIKKELIG fortgang på sakene med liiiitt overdose appelsin (juice + ordentlige!) vet ikke hvor scientific det er men [emoji23][emoji23][emoji23]

Jeg er veldig kresen, men jeg får prøve lactulose siden jeg uansett skal innom apoteket på veien. Det er ikke lett å drikke nok når alt kommer i retur, men prøver å drikke ekstra når kvalmen ikke er på sitt verste [emoji4]

Jeg er veldig kresen, men jeg får prøve lactulose siden jeg uansett skal innom apoteket på veien. Det er ikke lett å drikke nok når alt kommer i retur, men prøver å drikke ekstra når kvalmen ikke er på sitt verste [emoji4]

Lactulose er veldig kvalmende å drikke , hadde komt i retur med meg om jeg var kvalm fra før :nailbiting: Hør med de på apoteket om råd :)

Tørka aprikoser, svisker eller kiwi. Gjerne på tom mage. Også er det kjempeviktig å drikke masse vann, selv om det kan være kjipt. Gå heller og smådrikk litt hele tiden hvis man ikke orker å drikke store slurker av gangen pga kvalmen, eller prøv med isbiter i (det hjelper hos meg å drikke skikkelig kaldt, haha)

Jeg har vurdert youghurt med linfrø, men vet ikke hvordan jeg reagerer på det. Klarer bare spise 1/4 av tingene jeg spiste før

Frukt og vann og frukt og vann.
Men skjønner at det ikke er så lett når man er veldig kvalm :(

Jeg kan prøve med frukt [emoji4]. Er ikke mye jeg liker, men må bare prøve meg frem [emoji13]

Sliter med samme men ananas setter fart på ting her [emoji28][emoji531][emoji531]

I dag kom det av seg selv gitt [emoji4]. Men tror jeg må begynne å forebygge fremover [emoji13]

Back
Topp