Tips mot forkjølelse?

Abcd1234

Andre møte med forumet
Kjenner jeg begynner å bli sår i halsen og tett i nesen. Vanligvis bøtter jeg nedpå med C-vitamin, solhatt ekstrakt og ingefærshot når jeg kjenner forkjølelsen komme. Men nå når jeg er gravid kan jeg jo ikke ta noe av dette

Noen som vet noe man kan ta for å forbeygge, lindre, eller stoppe dette herjet før det setter seg skikkelig i kroppen?

Jeg følger - har samme problem selv om dagen - har prøvd å spise masse appelsiner men kan ikke si det har hjulpet til nå :hilarious:

Jeg er forkjøla nå, har bare slappet av og sovet og drukket mye vann. Er vel ikke så mye å gjøre enn å ta tiden til hjelp.. :bag: Du kan bruke vanlig nesespray og halspastiller, det vil jo lindre noen av symptomene ❤️

Kjenner jeg begynner å bli sår i halsen og tett i nesen. Vanligvis bøtter jeg nedpå med C-vitamin, solhatt ekstrakt og ingefærshot når jeg kjenner forkjølelsen komme. Men nå når jeg er gravid kan jeg jo ikke ta noe av dette

Noen som vet noe man kan ta for å forbeygge, lindre, eller stoppe dette herjet før det setter seg skikkelig i kroppen?
Hvorfor det? Jeg tar daglig ganske høy dose vit C, der er med å forhøye progesteronet . Ingefær er jo også brukt som kvalmedempende ?

Hvorfor det? Jeg tar daglig ganske høy dose vit C, der er med å forhøye progesteronet . Ingefær er jo også brukt som kvalmedempende ?

Ang ingefær virker som om det er høye mengder som kan forårsake abort

På relis, som også er en trygg side å stole på, står det:

Ingefær kan ha noe effekt på svangerskapskvalme og regnes som trygt å bruke for gravide. Ingefær kan inntas fersk, drikkes i form av te eller tas i form av kapsler. Ved bruk av ingefærkapsler er vanlig dose 250 mg 4 ganger daglig. Daglig dose bør ikke overstige 1000 mg (16, 17). Selv om ingefær kan hjelpe enkelte, er ikke ingefær anbefalt for alle gravide med svangerskapskvalme. Mange gravide med brekninger og oppkast plages også av halsbrann. Ingefær er ikke anbefalt hos disse kvinnene, da halsbrann er en vanlig bivirkning av ingefær og bruk kan forverre halsbrannplagene. Ingefær er heller ikke egnet som behandling hos gravide med alvorlig svangerskapskvalme på grunn av utilstrekkelig effekt (18).

Så det er litt forvirrende..

Back
Topp