Tips mot de verste svangerskapsplagene

Bettyspaghetti

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
Novemberlykke 2020
Julibarna2024☀️
Tenkte det kanskje var greit å samle litt tips mot de verste plagene ett sted :) Kommer jo mange tips her og der, men skriv gjerne hva som hjelper og hva det kan hjelpe mot, så fyller jeg inn her i dette innlegget undervegs :D

Kvalme:
-Appelsinjuice
-Løse klær
-Akupunktur
-Hvile og nok søvn
-Sitronvann
-Frisk luft og bevegelse
-Sea-Band
-Postafen

Halsbrann:
-Love hearts
-Unngå sjokolade (søtsaker?) sent på kvelden
-Sove med hodet høyt
-Omeprazol pensa 20 mg (resept)

Trøtthet:
-Frisk luft og bevegelse

Opblåsthet:
-Bevegelse

Hard mage:
- Idoform

Hodeverk:
-Magnesium

Rastløse ben:
-Magnesium

Hard mage:
-Magnesium

Kynnere:
-Magnesium

Last edited:
Jeg synes appelsinjuice hjelper litt på kvalmen :)

Å gå med løse klær som ikke strammer

Å kvile på dagtid, og få nok søvn hjelper også litt på kvalme.

Hvis en får plagsomme kynnere (senere) så skal det hjelpe å ta magnesium. Det hjelper også på hodeverk, og rastløse/ verkene bein.
Tror det var hard mage det hjalp på også :)

Sitronvann mot kvalme.

Frisk luft og bevegelse mot både kvalme, trøtthet, oppblåsthet og sikkert mye mer :)

jeg fikk halsbrann mot slutten av svangerskapet forrige gang, hadde helt glemt hvor ille det kan være. Fikk det her om kvelden etter å ha spist sjokolade rett før leggetid, så ja, ikke spis sjokolade rett før man skal legge seg. Kan uansett hjelpe å bygge litt opp under hodet/overkroppen.

Jeg fikk tabletter av legen mot halsbrannen sist, tok en tablett hver dag å hadde da ingen halsbrann. Søvn og kvalme ble også litt bedre når halsbrannen ikke presset på konstant.
Jeg bruker de samme denne gangen og de heter omeprazol pensa 20 mg.
Så hvis det er noen som er veldig plaget med halsbrann så kan dere spørre legen etter de :)

Idoform har gjort underverker mot min harde og oppblåste mage :)
Er selvsagt ikke borte, man kan ikke forvente mirakler, men det er definitivt bedre enn uten.

Back
Topp