Tips mot blærekatarr/uvi?

BølleBella

Elsker forumet
Noen som har noen gode tips? [:)]

Antibiotika [:)] Er du ofte plaget,kan du få legen til å skrive ut Hiprex til deg [:)]
Drikk MASSE..helst syrlig drikke.. Appelsinjuice,vann med sitrondråper i o.s.v [:)]

Penicillin! Det er viktig å få tatt det før det f.eks. går opp til nyrene for det er helt jævlig.

Lever en urinprøve hos legen (trenger ikke time for å gjøre det)

For framtiden så kan du prøve å unngå det ved å:

Ikke fryse på underkroppen
Ikke bruke string
Ikke barbere underlivet (det er hårene som gjør at alle bakteriene holder seg utenfor systemet)
Drikke mye surt
Tisse med en gang etter sex (ganske viktig)
Tørke fram ---> bak etter toalettbesøk

Har vært storplaga før i tiden men tar nå tranebærkapsler hver dag, har bytta ut alt som heter stringtruser og tisser umiddelbart etter sex, har ikke hatt UVI på flere år. Har også blitt flinkere til å kle meg om vinteren

Drikke masse. Det er viktig å skylle ut. C-vitaminer og tranebær gjør urinen sur og det igjen gjør at bakterier trives dårligere. Så kjør på med tranebærkapsler og appelisnjuice i mengder.

Men hjelper det ikke etter kort tid (1 dag), så gjelder det å komme seg til lege og få penicillin[;)]

Har skikkelig uvi nå, og det gikk til nyrene på onsdag [:(]
Fikk selexid i går men synes ikke den virker enda! Skulle ønske vi hadde badekar, da skulle jeg liggi der i hele dag.

Takk for tips damer! Godt å ha til senere, for jeg har det ganske ofte [:(]

Er appelsinjuice bra? Jeg drikker masse av det om dagen, også har jeg begynt å ta tranebærkaplser, men det hjelper vel ikke når uvi'n først har satt seg [&:]

ORIGINAL: BølleBella

Har skikkelig uvi nå, og det gikk til nyrene på onsdag [:(]
Fikk selexid i går men synes ikke den virker enda! Skulle ønske vi hadde badekar, da skulle jeg liggi der i hele dag.

Takk for tips damer! Godt å ha til senere, for jeg har det ganske ofte [:(]

Er appelsinjuice bra? Jeg drikker masse av det om dagen, også har jeg begynt å ta tranebærkaplser, men det hjelper vel ikke når uvi'n først har satt seg [&:]

Jeg hadde uvi i jula.. Fikk Trimetoprim da.. Syns ikke den funka helt,så jeg tok tranebærkapsler itillegg.. 3 pr dag.. DA begynte det å gå tilbake [;)]

Det er faktisk mye bedre med sitronvann enn appesinjuice, dette har noe med fruktsukkeret å gjøre, at appelsinjuice er såpass mye søtere enn sitron og derfor ikke er like optimalt med tanke på å skape et surt miljø for bakterier :)

ORIGINAL: Speedsjarken

Det er faktisk mye bedre med sitronvann enn appesinjuice, dette har noe med fruktsukkeret å gjøre, at appelsinjuice er såpass mye søtere enn sitron og derfor ikke er like optimalt med tanke på å skape et surt miljø for bakterier :)

Relativt godt poeng, men derson nyrene fungerer som de skal og man ikke har diabetes, så skal ikke nyrene slippe sukkeret videre til blæra. Men uansett er det sunnere for tennene og helsen generelt. Og sitron inneholder mer C-vit enn appelsiner[;)]

Virker ikke antibiotikaen etter ett par dager så ska man kontakte legen igjen å få en annen type antibiotika!!!!!!!!!

Back
Topp