Tips meg om morsomme brettspill til 8-åring

Tja, kommer jo an på hva du mener med morsomme :P
Her falt Monopol i smak, men da med mindre verdier på pengene enn vanlig. Startet på 1 kr,5 kr, 10 kr, 20 kr osv.

Den forsvunnede diamant
Kinasjakk
Fantasi
Monopol (junior)
Alias junior
Battleship
Operation
Villkatten
Uno
Gruble
Hattespillet

Den forsvunne diamant og Alias har vært populære her. Og sånne tegn og gjett spill.

Ubongo var veldig populært hos søsknene mine. Det er fra 8 år og oppover.

Vi har et Lego brettspill som er en stor slager her i hus blandt både store og små :D

Ellers liker vi også:

Hatt over hatt, Gruble, Kaptein Sabeltann brettspillet og Uno :)

Det har jeg ikke hørt om, hva slags spill er det?
Det er et brettspill der man har kort fra en kortstokk på hånden også skal man legge brikker på rad ettersom kortene man har på handa. Når man har fem brikker på rad har man fått sequense :)

Hva er battleship og gruble? De andre har vi:)
Battleship er jeg ikke helt sikker på, men vet nevøene mine på 7 og 10 år elsker det spillet :) Gruble er et veldig enkelt spill der alle får hver sitt ark. Det trekkes 5 kort med ulike kategorier (f.eks; klesplagg, by, bakverk) og terninger som gir 5 bokstaver. Så snur man timeglasset og alle skal skrive det de klarer på de ulike bokstavene og kategoriene (f.eks noe som begynner på s på alle kategoriene, b på alle kategoriene osv. Til slutt skal alle lese opp svarene. Har man likt svar som noen er det 1 poeng og har man et svar som ingen andre har er det 3 poeng. Her kreves det fantasi og grubling ;)

Battleship er jeg ikke helt sikker på, men vet nevøene mine på 7 og 10 år elsker det spillet :) Gruble er et veldig enkelt spill der alle får hver sitt ark. Det trekkes 5 kort med ulike kategorier (f.eks; klesplagg, by, bakverk) og terninger som gir 5 bokstaver. Så snur man timeglasset og alle skal skrive det de klarer på de ulike bokstavene og kategoriene (f.eks noe som begynner på s på alle kategoriene, b på alle kategoriene osv. Til slutt skal alle lese opp svarene. Har man likt svar som noen er det 1 poeng og har man et svar som ingen andre har er det 3 poeng. Her kreves det fantasi og grubling ;)
Takk:)
Må settes på listen:)

Gjett hvem (hvis det heter det?) er gøy her :-) har en turtles utgave til 5åringen, men passer vel til en på 8 og?

Back
Topp