Tips med to tette?

Livlig :-)

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Til dere som har to relativt tette barn, har dere noen tips som om hva som lønner seg og er lurt i forhold til å ha to småttiser?
Her blir det 16mnd mellom gutta og har heldigvis etablert gode rutiner på førstemann.
Tar imot alt som er nyttig å vite! Vet det kommer til å bli tøft og hektisk, men bortsett fra det?

Til dere som har to relativt tette barn, har dere noen tips som om hva som lønner seg og er lurt i forhold til å ha to småttiser?
Her blir det 16mnd mellom gutta og har heldigvis etablert gode rutiner på førstemann.
Tar imot alt som er nyttig å vite! Vet det kommer til å bli tøft og hektisk, men bortsett fra det?
Rutiner på eldste som du har, er veldig fint :-)
Bade baby på kveld når største sover er litt lettere. Tvillingvogn.
Ta imot all hjelp du kan få :-)

Flytter denne til generelt, da kan det hende HI får flere svar =)

Mine er det 17 mnd imellom. Det er lurt at eldstemann begynner å gjøre ting litt selv. Slik at han/hun kan hjelpe til litt. Begynner å bli litt lenge siden mine var små, men jeg mener å huske at min kunne kle på seg noe og hente ting til meg når jeg f.eks satt og ammet. Snakk mye med eldste og la han/hun hjelpe til :)

Får to tette selv om Ca 7 uker. Blir 15-16 mnd mellom dem. Så følger denne tråden!
Det jeg har tenkt på så langt er lekegrind til minste så eldste ikke kan skade henne el. Bruke bæresjal/ringslynge på minsten for å kunne være litt mer mobil. Få oss en tvillingvogn.
Er ikke helt på nett nå siden jeg våknet midt på natta :P

Har ikke fått babyen enda, termin om 12 dager. Storebror er 20mnder. Jeg har gitt han en dukke som han leker med ved gjevne mellomrom. Vi steller på dukken, skifter klær og sånt. Han synes det er veldig gøy, samtidig som jeg prøver å vise hvordan man ikke skal behandle en baby ;) Her om dagen gikk han plutselig å la babydukken i kurven til den virkelige babyen på vårt soverom. Så tror han begynner å få en forståelse for hvordan ting fungerer :P Er veldig spendt på hvordan han kommer til å reagere :D

Back
Topp