Tips: Massasje for ikke å revne

Sheherasade2017

Glad i forumet
Ja, de fleste har vel fått med seg nå at det er en reell mulighet for at vi kommer til å revne og få rifter når vi føder. Men jeg har fått tips om, og har lest meg opp på, at massasje og tøying av mellomkjøttet kan redusere risikoen ganske mye for at det skjer. Det gjør til at man blir mer tøyelig og elastisk der nede. Det enkleste er visst å få partneren til å gjøre det siden det kan være vanskelig å komme til selv, spesielt når magen blir stor. Weleda har visst også en olje nettopp for denne bruken. Dette skal i hvert fall jeg gjøre! :gen014

Hadde tenkt til å linke en informativ side til dette forumet, men ved nærmere ettersyn vil nok ikke det være lov her. Dere får bare google "perineal massage", så kommer en del opp.

Har lest at å massere med babyolje er bra! Det skal vi også gjøre [emoji16]

Jeg har ikke gjort det med noen av mine 3. Men tok bringebærbladkapsler. Og revnet ikke med noen av mine. Selv ble jordmor sjokket med første mann at jeg ikke revnet hele veien ned. Så jeg tar nok bringebærbladene denne gangen også :)

Både masserte og tok bringebærkapsler sist. Revna ikje, va førstegangs og hu kom i rekordfart. Tre pressrier så va hu ute. Så blir nok å gjøre det samme denne gangen.

Jeg satse litt på å slekte på min mor. Hun fikk det travelt med min bror for hun ville at han sku bli født på dagen han ble født pga ene oldefaren vår ville blitt 100år den dagen. Så hun pressa det hun kunne. Likevell sprakk hun ikke nevneverdig mye. Bare noen pyntesting...

Men masasje hørtes ikke så dumt ut [emoji6]

HVORDAN masserer man? Blir det som fingring, liksom? At man går bevisst inn for å tøye seg større?!? Eller bare på utsiden?
*er helt blank*

HVORDAN masserer man? Blir det som fingring, liksom? At man går bevisst inn for å tøye seg større?!? Eller bare på utsiden?
*er helt blank*

Du får google de ordene jeg skrev over, så er vel en av sidene som kommer opp først en med ganske detaljert beskrivelse. Men ja, man må strekke og tøye på innsiden.

Back
Topp