Tips - kalendergaver

Ja :) må det være kjøpegaver?

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app
 
Juleverkstedting, forkle/kjevle/pepperkakeformer, sokker, truser, hårpynt, glitter til lucia, nisselue/nissedrakt ( kan pakke inn fjorårets)
Klistremerker, større pakker som deles opp: Lego, duplo, togbane ol
Badeleker, tannbørste, kule kluter, julepynt å ha på rommet,
 
Klistremerker, tattoo, malebok, fargeblyanter, fingermaling, glitterpenner, viskelær, blyantkvesser, penal, lego/duplo småpakker, badeskum, vaskeklut med motiv som bretter seg ut i vannet, hårstrikk, hårklemmer, sprettball, pepperkakeformer, fargekritt til utendørsbruk, små biler, klær til barbiedukker eller bamser, glowsticks, såpebobler.

Var alt jeg kom på i farta :)
 
jeg syns nå at iallefall 1/3 av pakkene bør være opplevelser, der barna faktisk får gjøre noe sammen med foreldrene sine. Jeg syns det er galskap det kjøpepresset vi lever under, og det er virkelig ikke verdier jeg ønsker å gi til mine barn. Så de siste årene har min sønn fått aktiviteter i ca 3/4 av pakkene :) Alt fra (hjemme)kino til kakebaking til "dagen er din" osv :)
 
Jeg pleier å kjøpe inn litt ting han trenger, som f.eks sokker, lue, votter, strømpebukser, gensere osv, så kjøper jeg jo selvfølgelig litt gøy og litt leker også.. det kan f.eks være duplo, puslespill, lotto/memory spill, tegne/male saker, bøker osv :)
 
Vi har aktiviteter:
Tur med Tertitten
Dag i badeland
Teater Gråtass
Bake pepperkaker
Lage godteri
Pynte juletre

Noen ting han skulle fått allikevel:
Lue
Votter

Og så får han alltid julegaven fra oss i kalenderen på morgningen for det er så mye på kvelden allikevel.
Og lille juleaften får han spill eller film så dagen blir litt kortere
 
Hva med å lese et kapittel hver dag i boka Julemysteriet av Jostein Gaarder?
 
Har litt billige små ting på extra leker synes jeg. Ellers aktiviteter, lage julepynt, bake, lage snømann(hvis det er snø da)
 
jeg syns nå at iallefall 1/3 av pakkene bør være opplevelser, der barna faktisk får gjøre noe sammen med foreldrene sine. Jeg syns det er galskap det kjøpepresset vi lever under, og det er virkelig ikke verdier jeg ønsker å gi til mine barn. Så de siste årene har min sønn fått aktiviteter i ca 3/4 av pakkene :) Alt fra (hjemme)kino til kakebaking til "dagen er din" osv :)
Vi gjør masse sammen i mnd før jul vi, men det ligger ikke i kalenderen for det tas på dager hvor jeg er i form til det.
 
Ball
Lego
Lommelykt
playmoesker
hot wheels bøker
pepperkakeformer om man skal bake
 
Jeg har kjøpt noen playmofiguerer, sånn "overraskelsespose" der man ikke vet hva som er inni, men et menneske som man må bygge sammen.

I fjor fikk de fordelt over over halvparten av dagene, til to stk, julekrybbe i playmo.
 
Back
Topp