Tips? Jenta mi sparker av seg dyna...

Tweak

Forumet er livet
Jenta mi sover ikke direkte urolig men hun sparker lett av seg dyna. Hun sover i pysj men siden det er kaldt i rommet så fryser hun om hun blir liggende uten dyne! Dermed våkner hun delvis flere ganger i løpet av natten, spesielt på morgentimene før det er stå-opp-tid (fra 4-5 og utover) og sutrer i søvne. Sover fint videre når jeg står opp og legger på henne dyna igjen. Rommet hennes må pusses opp så hun sover enda på vårt rom. Når hun får nytt rom i høst så vil jo ikke jeg få med meg noe før hun våkner helt og jeg har ikke videre lyst til å løpe frem og tilbake hver natt. Ønsker meg en hel natts søvn snart egentlig!

Sånn annet enn sovepose, som vi har gått bort fra, har dere noen tips?

Tweak skrev:
Jenta mi sover ikke direkte urolig men hun sparker lett av seg dyna. Hun sover i pysj men siden det er kaldt i rommet så fryser hun om hun blir liggende uten dyne! Dermed våkner hun delvis flere ganger i løpet av natten, spesielt på morgentimene før det er stå-opp-tid (fra 4-5 og utover) og sutrer i søvne. Sover fint videre når jeg står opp og legger på henne dyna igjen. Rommet hennes må pusses opp så hun sover enda på vårt rom. Når hun får nytt rom i høst så vil jo ikke jeg få med meg noe før hun våkner helt og jeg har ikke videre lyst til å løpe frem og tilbake hver natt. Ønsker meg en hel natts søvn snart egentlig!

Sånn annet enn sovepose, som vi har gått bort fra, har dere noen tips?

dytt litt av dynen under madrassen på begge sider

vi var borti det samme me vår jente.¨var å såg på sånn sovepose som er som en vest me pose på. men i sverige er ikke de lov å selge mer pga kvelningsfaren. så da gikk vi vekk fra det. så vurderte om det gikk ann å feste dynen på noe sett. men nok en gang er det fare for at ungen aker seg under dynen å dermed kan bli kvalt. så her legger vi ho bare me pysj. passer på at det er ok temp i rommet så ho evt bare kan ligge uten dyne. ho er no 2år å begynnt å ta på seg dynen selv når ho fryser. av å til ej må inn til ho for å legge dynen over ho.. men er en "vanesak", å det er ikke så lange tiden man må gjøre det før de lære seg selv.

Du kan jo sy en tynn teppepose av et ullteppe eller fleeceteppe?
Da blir hun ikke fullt så kald om hun klarer å sparke av seg dyna.
Jenta mi har sovepose og dyne (kaldt på rommet vårt), og hun greier ikke å sparke av seg dyna når hun ligger inni posen. Mulig et større barn kan greie det, men...

Bruke ullpysj så holder hun seg varm?
Jenta mi har aldri villet bruke dyne i senga, så der må vi klare å holde henne fin og varm uten dyne.

Ullpysj er mitt eneste råd! Med fot selvsagt... Her har snuppa aldri sovet med dyna si, ligger stort sett opp på dyna når vi ser til ho. Men ho holder seg god og varm med kortarma body og vanlig pysj utenpå, på rommet hennes er ca 18 grader.

Enig med de over :) En god ullpysj (med fot) vil også sørge for at hun holder jevn kroppstemperatur både med og uten dyne. Nå har vår blitt så stor at han drar på seg dyna selv, men før det var ullpysj helt nødvendig for at han ikke skulle våkne av at han var kald.

Ullpysj har vi også brukt ja. Vår er 2 1/2 snart da, men han har tatt på seg dyna selv siden før sommeren. Han har ligget bare i bleia frem til nå, men nå er det pysj på. Han har ca 20 grader på rommet da. Bedre med litt varmere rom hvis de blir kalde mener jeg...

Så ullpysj altså :-)

Hvor får jeg tak i ullpysj med fot i str 98? Har ikke sett det noe sted her i byen... (Ålesund btw, vi har ikke sånt som Barnas Hus eller Babyshop..)

min gutt på 2 år har aldri ligget med dyne.  han kan ikke fordra det.  så varm pysj er tingen =)

vi har brukt pose til begge to! funker veldig bra! hvordan skal de greie å kvele seg i den da? er åpen for at det er noe jeg ikke har tenkt på, men tenker at om de kan kvele seg i den, så kan de like gjerne kvele seg i en pysj eller en genser?

bruke slik sovepose, det gjorde vi lenge på gutten her

Back
Topp