Tips? Jeg har begynt ..

Yiggah

Elsker forumet
.. å være kvalm! Det eneste som hjelper er mat, og det heeele tiden :-S noen tips til noe sunt jeg kan spise ofte (enten plukkspise eller ca en gang i timen!) :-p eneste som holder kvalmen i sjakk er mat, men jeg tenkte ikke å bli noe tykkere enn jeg allerede blir med mage!

Jeg knasker gulerøtter:)

Jeg har alltid druer, jordbær, vannmelon,agurk og/eller gulrøtter og saltina kjeks i nærheten.

Frukt, hasselnøtter og mandler, knekkebrød, kjeks og grønnsaker hjelper
å holde min kvalme litt i sjakk.

Tyggegummi og salt pastiller :)

Her går det masser av frukt for tiden!! Og knekkebrød....

Oh deilig! Takk for supre tips! :-D håper dagen i morgen blir bedre enn i dag :-D

Noen som har tips til meg som er kvalm nesten hele dagen, men har NULL matlyst!? Bare tanken på mat får meg til å brekke meg, og dette gjør at jeg har null energi, er slapp og trøtt :/

Urizal!!! Ingefærtabletter som du får kjøpt på helsekosten. De er helt supre, og så slipper du den ekle ingefærsmaken når du allerede er kvalm.
Jeg har brukt de i to uker allerde, og det funker!

Jeg drikker ingefær te og synes at det hjelper. 
Jeg liker smaken av ingefær så jeg tar en bit av ingefærrota og en skive sitron i koppen og heller kokende vann over. Så fyller jeg på koppen med vann flere ganger i løpet av dagen. Jeg synes det hjelper. Drikker masse vann og. 
Så prøver jeg å spise hver 2./3. time noe lite og sunt, da rekker jeg nesten ikke å bli kvalm i mellom. Hvis jeg blir sulten, tørst eller for mett da blir jeg kvalm. 

Et godt tips jeg ikke ser her er å drikke eplemost blandet med farris, gjerne med isbiter oppi :) det og masse frukt, salte kjeks, nøtter og en brødskive ekstra om dagen holde kvalmen i sjakk her :)

Ingefærte fungerer for meg også. Frisk frukt og et glass biola eller annen drikkeyoghurt fungerer også som et slags mellommåltid som ikke er kvalmende. Ellers går det mye i Ritzkjeks og isvann :)

Kjenner til den ja! har alltis frisk frukt og isvann i kjøleskapet. i begynnelsen spiste jeg det som var i huset når kvalmen meldte seg, men fant fort ut at da kom det til å bli maaaange kilo ekstra. for min del har vannmelon, fersken og knekkebrød med brunost og biola hjulpet veldig når kvalmen kommer:)

Back
Topp