Tips hvis dere får halsbrann....

*Snuppo+1+1*

Forumet er livet
VIP
Spis mandler...Det funker kjempebra:)

lovehearts og melk hjelper ikke på meg.

har dere tips?
 
Takk, det skal jeg huske!! Har ikke halsbrann nå i uke 18, men hadde endel av det i første trimester. Da kastet jeg opp fælt og kostholdet bestod av mye salt og fet mat og altfor lite frukt og grønt. Ble mye pizza og pasta og endel Toro ferdigmat (fordi jeg måtte ha mat før mannen kom hjem fra jobb). Etter som formen gradvis har blitt bedre har kroppen ønsket seg sunnere og sunnere mat og halsbrannen er borte! Så får vi se utover om den kommer tilbake... Da blir det mandler :D
 
Jeg var og plaget mye med halsbrann i første trimester - sikkert pga all spyingen... Da ble jeg tipset om Titralac (fås kjøpt på apoteket). Det funker bra!

Nå har jeg svært sjelden halsbrann, men jeg skal huske på det med mandlene!! :)
 
Min morfar sverger til kapeinkjeks eller rå blomkål ved halsbrann. Fungerte greit på meg også når jeg hadde lett halsbrann sist, men ikke når det satt i som værst. Mandler fungerte greit det også. Prøvde Gaviscon som apoteket anbefaler, men den var så hæslig at jeg ikke klarte å ta det. Endte opp med Novaluzid, men den var egentlig ikke anbefalt for gravide da iallefall.
 
Jeg var veldig plaget med halsbrann sist, kjøpte Link-tabletter på apoteket og tok en hver kveld når jeg la meg. Funket kjempefint!
 


*Snuppo+1+1* skrev:
Spis mandler...Det funker kjempebra:)

lovehearts og melk hjelper ikke på meg.

har dere tips?


alle disse legemidlene vet jo de fleste om.
jeg tenkte mer på tips fra matvarer/drikkevarer.
 
Sitter og leser BAM nå (som jeg fikk når jeg var hos jordmor), og der står det noen tips :

- Prøv å unngå fet, røkt og krydret mat.
- Spis ikke rett før du legger deg.
- Drikk melk.
- Spis banan.
- Tygg mandler eller andre nøtter.
- Spis et par skiver rå potet (kanskje ikke det beste du vet, man hva gjør man ikke for å bli kvitt plagene). Potetmelet binder nemlig syren.
- Syrenøytraliserende tabletter. Forhør deg på apoteket.
- Flytende mikstur. Forhør deg på apoteket.
- Osteopati (mot sure oppstøt).


Når min halsbrann var på det verste, var banan helt klart det absolutt verste jeg kunne spise - halsbrannen kom med en gang! Så akkurat det punktet syns jeg var litt rart, men det funker kanskje på andre.. 
 
Jeg prøver å unngå medisiner såfremt det ikke er strengt nødvendig,da så og si all medisin har en bivirkning.selv bruker jeg ca 1 ts med tahini som fjerner halsbrannen innen ett min.
Vet dette er en gammel tråd men dytter
 
Back
Topp