Tips hoste

Firsttry2019

Glad i forumet
Novemberbarna 19
Junibollene 2023
Holder på å bli tullete...har vært forkjøla siden mandag, og får noen vanvittige hostekuler innimellom! I natt lå jeg våken over en time med hosting..helt håpløst.. Normalt ville jeg bare skaffet meg cosylan, men regner ikke med det går nå.. Noen tips til annet som funker??

*sniker fra desember*
dampbad, altså koke opp vann i en gryte, og sitte med håndkle over hodet over gryta og puste inn. Gjerne med noen dråper mentolatum, det brukte vi alltid da jeg var liten

Ellers å suge på halspastiller kan også hjelpe

Strepsils har kommet med en spray. Jeg trodde det var tull, men testet den sist jeg var forkjøla og den fungerte genialt bra. Usikker på om den kan brukes av gravide, men selges reseptfritt på apoteket og kan være verdt å høre med de der.

Holder på å bli tullete...har vært forkjøla siden mandag, og får noen vanvittige hostekuler innimellom! I natt lå jeg våken over en time med hosting..helt håpløst.. Normalt ville jeg bare skaffet meg cosylan, men regner ikke med det går nå.. Noen tips til annet som funker??

Felleskatalogen sier at kortvarig, terapautisk bruk av cosylan under graviditet er ok.

UOTE="Sekiro, post: 25476570, member: 128573"]Felleskatalogen sier at kortvarig, terapautisk bruk av cosylan under graviditet er ok.[/QUOTE]
Spør på apoteket, det er det sikreste.
5DE6170F-E9D0-40CB-8A8B-DBD318817CF3.png

På natten, har du prøvd løk på soverommet? Det har fungert på store og små i dette huset ;) Det lukter dagen etter, men god lufting gjør susen :)

Felleskatalogen sier at kortvarig, terapautisk bruk av cosylan under graviditet er ok.

Oi, se der ja, det var jeg ikke klar over! Må bestille legetime over helga for første kontroll uansett, så dersom hosten ikke har bedret seg får jeg spørre om det i samme slengen. Takk for svar:)

Er du bedre nå? :)

Så bra :) Det er ikke lett å være syk i tillegg til gravid. Jeg var det selv for noen uker siden, endte opp med både antibiotika og prednisolon for å bli kvitt ulumskhetene. Men her i Tyskland fikk jeg en hostesaft som jeg kunne ta litt av :p

Så bra :) Det er ikke lett å være syk i tillegg til gravid. Jeg var det selv for noen uker siden, endte opp med både antibiotika og prednisolon for å bli kvitt ulumskhetene. Men her i Tyskland fikk jeg en hostesaft som jeg kunne ta litt av :p

Det måtte være godt! Håpløst med den hosten.. For meg var det aller mest irriterende når vi var på tul forrige uke..alt hoppa og spratt rundt inni der hver gang jeg hosta..også klarer man liksom ikke å holde det tilbake heller:hilarious: Heldigvis var jordmora veldig forståelsesfull, og vi fikk se mye likevel..!

Så bra :) Vi så en sprell levende krabat idag, som ikke ville at gynekologen skulle telle bein :D Det var kjekt å se, fordi jeg har litt utfordringer

Så bra :) Vi så en sprell levende krabat idag, som ikke ville at gynekologen skulle telle bein :D Det var kjekt å se, fordi jeg har litt utfordringer

Blir litt mer virkelig (og beroligende) når man får se at det faktisk er noe der og at alt ser fint ut:) Jeg har hatt så lite symptomer, så hadde vanskelig for å tro at det faktisk var sant..glad for at vi dro på ul og fikk se!

Blir litt mer virkelig (og beroligende) når man får se at det faktisk er noe der og at alt ser fint ut:) Jeg har hatt så lite symptomer, så hadde vanskelig for å tro at det faktisk var sant..glad for at vi dro på ul og fikk se!
Jeg har hatt masse symptomer hele veien og kaster fortsatt opp hver 2. dag eller så :p Og blodtrykket er så lavt at jeg sjangler eller må sette meg hvis jeg reiser meg for raskt :D Og magen stikker ut som om jeg var 4 mnd på vei og ikke nesten 3 :D (mamma var også diger)

Jeg har hatt masse symptomer hele veien og kaster fortsatt opp hver 2. dag eller så :p Og blodtrykket er så lavt at jeg sjangler eller må sette meg hvis jeg reiser meg for raskt :D Og magen stikker ut som om jeg var 4 mnd på vei og ikke nesten 3 :D (mamma var også diger)

Oi, såpass ja! Ganske ulikt da, kan du si:hilarious: Fordelen med å ha vært i så bra form (mest trøtt egt) er at det har vært greit å holde hemmelig..kan egt tenkte meg å gjøre det noen uker til også..men får se hvor lenge det går:p

Ja, det har vært umulig her :p Folk lurte jo på hva som foregikk når jeg var såpass dårlig men fortsatt var med ut på alt :D

Ja, det har vært umulig her :p Folk lurte jo på hva som foregikk når jeg var såpass dårlig men fortsatt var med ut på alt :D

Haha, skjønner det! Har vært fint å skrive med flere i samme situasjon her inne da..så lenge det har vært hemmelig ellers liksom:hilarious: For kjenner jeg stadig har nye spørsmål siden dette er første gang og jeg ikke har peiling på noe..

Haha, skjønner det! Har vært fint å skrive med flere i samme situasjon her inne da..så lenge det har vært hemmelig ellers liksom:hilarious: For kjenner jeg stadig har nye spørsmål siden dette er første gang og jeg ikke har peiling på noe..
Min første gang og :D så det er mange tanker som flyr rundt :) Jeg kjenner jo prinsippet og slikt, men har aldri følt det på kroppen før :)

Back
Topp