Tips - hjemmelagde ammeinnlegg

Apekatt

Apekatt
Juli13-jentene
Ville bare tipse dere som går og venter på en skatt om at man kan sy ammeinnlegg selv. Jeg tok noe gammelt ullundertøy som hadde fått hull her og der, men som var mykt og deilig etter mye bruk og vask. En gammel lammeullsgenser som jeg ikke brukte mer ble også ofret.

Jeg klipte sirkler og sydde sikksakk rundt. Dette var nok ikke den beste løsningen da jeg ikke har overlock, så jeg skulle heller ha sydd først og klipt etterpå. Uansett - man har mulighet til å regulere hvor tykke de skal være selv (de jeg kjøpte på apoteket var ganske tynne), og hvor store de skal være. Jeg la ullundertøy på hver side, med en bit av lammeullsgenseren inni - det funker for meg.

Og man trenger MANGE par - så det kan fort bli dyrt å kjøpe, så her er en gylden mulighet til å spare penger! Det er jo nesten slik at det kan lønne seg å kjøpe ullundertøy og sy selv også, særlig om man finner ullundertøy i store størrelser til en billig penge...

Ville bare tipse dere som går og venter på en skatt om at man kan sy ammeinnlegg selv. Jeg tok noe gammelt ullundertøy som hadde fått hull her og der, men som var mykt og deilig etter mye bruk og vask. En gammel lammeullsgenser som jeg ikke brukte mer ble også ofret.

Jeg klipte sirkler og sydde sikksakk rundt. Dette var nok ikke den beste løsningen da jeg ikke har overlock, så jeg skulle heller ha sydd først og klipt etterpå. Uansett - man har mulighet til å regulere hvor tykke de skal være selv (de jeg kjøpte på apoteket var ganske tynne), og hvor store de skal være. Jeg la ullundertøy på hver side, med en bit av lammeullsgenseren inni - det funker for meg.

Og man trenger MANGE par - så det kan fort bli dyrt å kjøpe, så her er en gylden mulighet til å spare penger! Det er jo nesten slik at det kan lønne seg å kjøpe ullundertøy og sy selv også, særlig om man finner ullundertøy i store størrelser til en billig penge...
Så smart!!!! Tusen takk for det tipset,det skal benyttes!

Termin 02.09.13 <3

Så lurt! Tror jammen jeg må prøve det. Har også tenkt meg å prøve å strikke et par.

Sent from my HTC Incredible S using BV Forum mobile app

Her strikket svigermor i tynt tynt ullgarn.
Fantastisk :)

Kan jeg spørre hvilket garn du brukte? Ser for meg at vanlig ullgarn stikker og klør mot så tynn hud?
For en super tråd;)

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Kan jeg spørre hvilket garn du brukte? Ser for meg at vanlig ullgarn stikker og klør mot så tynn hud?
Jeg brukte både nøstebarn sitt garn (det samme som man bruker til nøstebarn teppet) og Finull fra Rauma garn.
Jeg synes ikke det stakk og klødde mot huden, og jeg reagerer mye på garn.

Jeg tror det klør mindre når man tover.
Jeg reagerer ikke på noe i det hele tatt. Men sambo klør av bare å se sauen på jordet. Og han kan fint ta på de tovede sitteunderlagene jeg har lagd.

Supert! Jeg sydde 6 stk i en fei i går av armene på mannens gamle ulltrøye. Har overlock, så da klipper den samtidig.

Jeg har strikket flere par i merinoull.. kjempedeilig..:)

Jeg tror det klør mindre når man tover.
Jeg reagerer ikke på noe i det hele tatt. Men sambo klør av bare å se sauen på jordet. Og han kan fint ta på de tovede sitteunderlagene jeg har lagd.

Jeg klør nesten ikke av noe ull, var bare litt nysgjerrig på hvordan det ble å ha det mot huden på brystet som er litt mer ømfintlig... Hvilken oppskrift bruker dere som strikker? Innser at jeg trenger litt flere par, blir så lei av å vaske ofte...

Takk for gode tips :)

Dette var lurt! Det går jo også helt fint å hekle ammeinnlegg :) da er det jo bare rundt og rundt til en er fornøyd med størrelsen :D

Skal jaggu prøve å sy noen selv. Men kan det være lurt med sånn tisselaken stoff på undersiden?

Back
Topp