Tips? (Glukosetest og kvalme)

Lykkeliten2017

Flørter med forumet
HEI! :)
Skal til legen om en uke å ta glukosebelastningstest.
Problemet er at helt siden jeg ble gravid, merker jeg sult på en helt annen måte, dersom jeg ikke kjapper meg og spise når jeg er sulten(helst litt før også) så kaster jeg opp! Har prøvd alt mulig for å stoppe det men begynner først å brekke meg skikkelig før det går galt. Blir også ubehagelig kvalm.
Først i dag fikk jeg vite at jeg må sitte i ro 2 timer, fastende under testen, uten å drikke vann, spise tyggis eller noe! Jeg VET at det kommer til å gå galt, men de på legekontoret sa at da blir den ugyldig og vi må bare fortsette å teste til jeg ikke kaster opp...
Finnes det virkelig ingen annen måte å få sjekket dette på?
Eventuelt noen som har gode tips?

Eneste tipset jeg har er å ha med underholdning, noe som VIRKELIG kan klare å fenge deg. Ipad med netflix eller ett eller annet. Så spør du om å få ligge ett sted heller enn å sitte på venterommet.

Vet ikke om det er noen andre måter som tilsvarer denne testen på, annet enn å måle blodsukkeret over tid, før og etter måltid og så skrive ned nøyaktig hva du spiste og slike ting, men har ikke anelse på om det kan erstatte testen. Virker som om det er veldig fastlåst i at det er dette man gjør...

Jeg fikk lov å drikke en halv dl vann for å ikke kaste opp. Det hjalp bittelitt. Men var egentlig bare å sitte å puste å prøve å holde seg. Magen blir jo litt lurt til å tro den har fått spise noe. Er jo mye sukker.

Jeg fikk lov å drikke en halv dl vann for å ikke kaste opp. Det hjalp bittelitt. Men var egentlig bare å sitte å puste å prøve å holde seg. Magen blir jo litt lurt til å tro den har fått spise noe. Er jo mye sukker.
Fikk også vite denne gangen at jeg kunne drikke et halvt glass med vann og det gjorde jeg. Hjalp endel det altså.

Syns de nye ferdig blanda var bedre en det de hadde før. Hun tok oppi 1/2 flaske med sitron esens til meg og da vart det neste som en drink men tyggis som ikke endrer bls burde jo gått bra. Obs på at noen søtstoffer også kan ha innvirkning på bls

Back
Topp