Tips fra fysioterapeut

Neptun80

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Ville bare dele et tips jeg fikk fra fysioterapeut her om dagen. Har jo ganske plagsom bekkenløsning og det er vanskelig med god liggestilling på natta. Hun foreslo å brette ei vanlig dyne to ganger og pakke det inni et dynetrekk til baby, estr 80x100, og legge den mellom føttene om natta. Blir som å ha ei diger og myk pute, og den støtter bekkenet godt siden den er stor nok til å ligge bpde mellom lår, knær og ankler. Ble en helt ny verden for min del. Mange av dere har sikkert fått sammen tips, eller har spesialputer, men det er verdt å prøve for dere som tror det kan funke.
Fysioterapeuten rådet også til å gå med sko inne for å få mykere demping når en går, og å bruke staver når jeg går tur for å avlaste.
Dere som er til fysioterapi har sikkert fått samme el lignende tips? Har vært kjekt å dele tips og erfaring som kan lindre bekkenløsningsplagene vi alle har.
Noen andre som har tips?

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Har brukt pure mellom knær og ankler hele veien :) helst bør det være litt høyde på dette så bekkenet blir avlastet. En liten dyne vil ikke gi meg nok.
Jeg bruken en fast pute som ikke forsvinner mellom knærne

Jeg bruker en ammepute mellom bena. Den har samme bøy som jeg har ved knærne når jeg ligger på siden. Da går den fra lårene og ned til føttene. Helt perfekt:D

Har brukt pure mellom knær og ankler hele veien :) helst bør det være litt høyde på dette så bekkenet blir avlastet. En liten dyne vil ikke gi meg nok.
Jeg bruken en fast pute som ikke forsvinner mellom knærne

Ja det er lurt med ei voksendyne som ikke er så tynn, eller evt slike digre "hotellputer" som en får kjøpt bl.a. på prinsess. Den dyna jeg bruker ble både tykk og passe myk nå jeg hadde bretta den todobbelt, og det var en kunst å få den inni babydynetrekket, hehe ;-P
Jeg har også brukt pute mellom knærne, i flere år, pga en liten prolaps i korsryggen, tempurpute faktisk, men det var en positiv overgang å bytte til noe som er stort nok til å dekke hele benlengden. Har sovet mye bedre de siste nettene :-)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Det med dyna må jeg teste! Har nettopp vaska ett junior-trekk, så det passet jo fint :)

Bruker gravidpute, og en pute bak ryggen for å holde meg i ro, slik at jeg slapper av og ikke ligger med muskler i spenn.eller at mannen må støtte meg opp.begynte å gå med slipperser inne for to dager siden. Kjente bare det hjalp. Så du sier no der.

Det var super digg med det dyne trikset :) kan flytte litt på beina også da :D deilig!! ❤️

Back
Topp