Tips for tett nese?

Nor1

April 2013s sportye :)
Juligull2021
Å, er så lei. Hadde først influensa, og så sitter det fortsatt noe i kroppen fortsatt, for hadde en god dag i går, men nå hoster jeg og er pottetett. Var det ikke sånn at man ikke kunne bruke nesespray som gravid? Har dere andre tips mot tett nese? Fikk nesten ikke puste i natt. Vil ikke tilbringe hele permisjonstiden under dynen :(

Jeg tar otrivin på kvelden, må puste med nesten for å få sove. Gjorde det sist også, da var jeg tett fram til ungen var ute ;)

Ja. tor jeg må ty til litt Otrivin altså. Sykdom sitter jammen hardt i når man er gravid. Pleier å være syk maks 2-3 dager jeg :confused:

Har du forsøkt å smøre litt mentholatum under nesa? Det pleier å åpne litt her :) en varm dusj kan og hjelpe på for en liten stund er min erfaring. Syns ikke det er hjelp i saltvannspray hvertfall.

Varm damp....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Jeg måtte ty til otrivin. Brukte det en ukes tid da jeg var pottetett. Hadde flydd på veggen ellers. Saltvannsspray kan ta seg ei bolle... ;)

Jeg har hatt tett nese over lang tid, er nok hormonelt. Jeg ble anbefalt Rhinoxin for barn på apoteket, 0,25mg. Bruker den på natten så jeg får sove. Men har egentlig brukt over for lang tid men får ikke sove når det blir helt tett!! Men kjemper med pottetett nese på dagtid, slitsomt!!

Har du forsøkt å smøre litt mentholatum under nesa? Det pleier å åpne litt her :) en varm dusj kan og hjelpe på for en liten stund er min erfaring. Syns ikke det er hjelp i saltvannspray hvertfall.
Nei, saltvannsspray fungerer i et sekund og så er det like tett. Prøver mentholatum. Takk for tips :)

Slitt med akkurat d samme sjølv si siste ukene, og har måttet ty til otrivin om natten, tror jeg hadde daua av kvelning for lengst hvis ikke ;p og jeg er en som til vanlig ALDRI bruker nesespray! Er nok noe hormonelt som ligger til grunn ja :p

Jeg har vært litt plaget med tett nese, og på apoteket sa de at jeg kunne bruke Naso for barn. Så den har jeg brukt når jeg har trengt det i allefall. Det anbefales vel at man ikke skal bruke så mye av det men, må man så må man :)

Jeg har ihvertfall brukt otrivin når jeg har trengt det i svangerskapet, og jordmor sa det var null problem så lenge man ikke brukte mer enn det som stod på pakningsvedlegget :)

Ikke noe problem og bruke otrivin, men går jo ann og begrense det :) ei venninne brukte det konstant i hele sv.skapet, pga problemer med bihulene.

Jeg fikk bihulebetennelse og ble rådet til å kjøpe nesehorn på apoteket. Er veldig fornøyd med det, og bruker det jevnlig nå for å rense opp skikkelig. Fungerte bedre enn otrivin for min del :)

Jeg er også kronisk tett, blir gæærn. Bruker saltvann, men det hjelper ikke stort! Kan jeg bruke otrivin asså? :)

Jeg anbefaler igjen zymelin.. på meg funker den like bra som otrivin, men i tillegg så står den som trygg for gravide..

Sent from my HTC One X using BV Forum

Hater å være tett i nesa. Så etter jeg var forkjøla rett over nyttår har jeg vert avhengig. Var det da jeg var gravid med storebror også. Men slutter med en gang jeg ikke er gravid lenger;-)

Jeg har brukt nesespray hele svangerskapet, både jordmor og lege sier det er ok, så jeg stoler på de :)

Nå har jeg sett overskriften på denne tråden så mange ganger og tenkt "takk gud for nesespray" og nå når jeg skal hente og bruke den så er en pokker med tom?!?! Whaaat?!?! :eek:

Back
Topp