Tips for flyreise med 8 mnd baby

Bkno7883972

Første møte med forumet
Hei,

Vi tar pappapermisjonen utenlands og skal fly til Kanariøyene.
Tar ca 5,5 time.

1. Har dere noen gode tips til selve flyturen?

2. Er det noen spesielle ting som er lurt å pakke med seg til selve oppholdet der nede? Barnevogn etc er selvfølgelig selvsagt, men tenker mer på ting man kanskje ikke får kjøpt like lett der, som her.

Ha en fin dag!
 
Smokk eller noe å drikke for landing og letting
Ett pledd kan være greit
Nok leker og bøker å aktiviserer med

Mange har med bleier fordi det er så dyrt, jeg har med bleier for jeg syns det lukter grusomt av de der nede

Solkrem herfra syns jeg er tryggest
Antibac

Og masse mer:)
 
Hei! Vi landet her på Las palmas i går. Jeg er glad for at vi tok med såpass mange smoothier til snupp (har ikke sett at de selger det her), solkrem hjemmefra (selv om den sikkert er god her også). Uv-drakt, solhatt, tåteflasker som vi har kokt flaskevann i. Det beste med selve reisen var at vi hadde leid en Flyebaby (se barnombord.no). Vet at mange ikke liker den, eller at babyen ikke liker den, men for oss var den gull verdt på flyreisen ned! Veldig digg å for meg å ha armene fri under reisen, og hun sovnet faktisk veldig godt I den og hun er ikke den som har lange hviler. :) Lett å underholde en livlig frøken I den også med ulike smaksprøver på frukt, smoothie, vann og brød etc.

Har også tatt med bleier, våtservietter, smekker, barneskjeer, grøten hun er vant til. I tillegg har vi med paracet stikkpiller (om noe skjer og hun trenger) leste at det ikke er så vanlige med paracetamol her så.
 
Nå vet ikke jeg hver gammelt barnet ditt er, men vi reiste da velsa var 5 mndr.
Vi hadde plasser på flyet slik at hun fikk en kurv å sove. Vi hadde også med bilsetet hennes inn på flyet. Hadde med med nok drikke, frukt og smoothies. Og noen nye leker, samt favorittene.
 
Back
Topp