Tips for å rense vaskemaskin?

snippogsnapp

Forumet er livet
MAI 2013
Har lyst å få renset vaskemaskinen :) lukter ikkje vondt, men har hørt at den bør renses en gang i blandt :p men korleis? :)

Bruker en blanding mellom natron og eddik, og vasker på 95grader. Eller kjøp maskinrens i butikken.

Kjører tom maskin på 60 grader med en kork klor tre ganger på rad. Så en gang på 60 grader uten noe i. Så 60 grader med en pose sitronsyre tre ganger på rad. Så en gang på 60 grader uten noe.

Fungerer kjempebra:-)

Først vasker jeg av med en microfiberklut og tømmer av vannet osv...

Kjører tom maskin på 60 grader med en kork klor tre ganger på rad. Så en gang på 60 grader uten noe i. Så 60 grader med en pose sitronsyre tre ganger på rad. Så en gang på 60 grader uten noe.

Det var omfattende. ;)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Sånt har ikkje eg tolmodighet til ;) hehe

Visste ikkje at de hadde tabeletter i butikken eg :p men då kan eg jo prøve det :)

Natron i forvaskkammeret og Eddik i skyllemiddelkammeret. Bittelitt vaskemiddel og kokvask!!!

Det var omfattende. ;)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
Helt klart! Men det funker. Synes ikke det blir rent nok med det rensemiddelet man får på butikken :-P

Helt klart! Men det funker. Synes ikke det blir rent nok med det rensemiddelet man får på butikken :-P
Korleis merker du at den ikkje blir rein? Altså min er ikkje synlig skitten eller lukt av, så vet liksom ikkje korleis eg kan se om den er skikkelig rein ;)

Med 1, 5t per maskin så ta jo det evigheter :S og ikke minst dyrt selv om du har hjemmelaget oppskrift. Bruker jo myye varmtvann og strøm :/

Kjører maskinen med maskinrens på 90 grader :) 2, 5t ferdig og velduftende maskin :)

Gjør det ikke mer enn annenhver mnd, for jeg har 2 maskiner i uken med håndklær og kluter som går på 90 grader :)

Sent from my GT-I9100

Så du vasker tom maskin 8 ganger for å rense den? Ikke så ofte da, kanskje,.?

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Med 1, 5t per maskin så ta jo det evigheter :S og ikke minst dyrt selv om du har hjemmelaget oppskrift. Bruker jo myye varmtvann og strøm :/

Kjører maskinen med maskinrens på 90 grader :) 2, 5t ferdig og velduftende maskin :)

Gjør det ikke mer enn annenhver mnd, for jeg har 2 maskiner i uken med håndklær og kluter som går på 90 grader :)

Sent from my GT-I9100
Ja, det tar tid, men maskinrens funker ikke godt nok her. Også har vi svinbillig strøm, så det blir ikke veldig dyrt. Ikke er oppskriften hjemmelaget heller, mener det var på dagbladet jeg fant den.

Så du vasker tom maskin 8 ganger for å rense den? Ikke så ofte da, kanskje,.?

En gang i halvåret kanskje. Vasker jo endel 90-grader så det er ikke ofte det blir lukt eller skitt.

Korleis merker du at den ikkje blir rein? Altså min er ikkje synlig skitten eller lukt av, så vet liksom ikkje korleis eg kan se om den er skikkelig rein ;)
Er når det er lukt osv at det ikke blir bra. Tre mnd siden sist jeg kjørte maskinen i 8 timer med klor og sitron og har ikke hatt luktproblemer etterpå.

Jeg har aldri hatt luktproblemer i min maskin. ;) Kjører den en sjelden gang på 90 grader, og har aldri gjort noe ekstra tiltak. Bruker kun parymefrie vaskemidler. Synes ikke den ser skitten ut heller.

Jeg har aldri hatt luktproblemer i min maskin. ;) Kjører den en sjelden gang på 90 grader, og har aldri gjort noe ekstra tiltak. Bruker kun parymefrie vaskemidler. Synes ikke den ser skitten ut heller.
Samme her :)

No begynte eg nesten å lura på om alle kjørte maskinrens, og at eg virkelig hadde gått glipp av nåke viktig her :P
Har aldri hatt problem med lukt i maskino, og ser absolutt ikkje skitten ut.
Men kjøre minst ei maskin på 90 grader i veko.

Back
Topp