Tips for å lindre bekkenløsning?

Senna

Gift med forumet
Noen som har gode råd for hvordan hverdagen kan bli lettere når man har bekkenløsning?
Jeg trodde jeg skulle slippe unna, men i går smalt det plutselig til, og nå er det sånn at jeg ikke klarer å få på meg sokker og sånn selv. [:'(][:'(][:'(]

Jeg bruker mye varmepute mot ryggen/bekkenet. Det lindrer veldig når jeg har vondt. Men etterhvert som jeg har lært hva som gjør at jeg får vondt - f.eks gå opp og ned i akebakken - tar jeg varmeputa mot ryggen før det smeller. Det hjelper meg virkelig. Sitter med varmepute hver kveld. Fikk ny varmepute med putetrekk til jul av mannen. Nydelig rosa som det står Prinsesser på!! Så deilig atte!

I tillegg tar jeg meg et rykende varmt bad i ny og ne.

Og en ting til, som er veeeeeldig viktig, en massasje av sin kjære når det er som værst!![;)][:D]

Jeg ble henvist til fysio (ei som var flink med bekkenløsning)
Trente med slynge der - det hjalp
Hun hadde vanngymnastikk for gravide - det hjalp. I tillegg var det en befrielse å få bevege seg litt uten smerter
Og så hjalp det når hun masserte

I tillegg så oppførte jeg meg som om jeg gikk med kort skjørt - hadde alltid knærne samlet.
Gikk korte steg, holdt knærne samlet feks når jeg gikk ut og inn av bilen, la meg og stod opp fra sengen osv

Back
Topp