Tips for å lett få ut floker av håret på de små?

Årolilja

Forumet er livet
Snuppa er bare 1 år og 5 mnd men har ganske mye hår og får ofte en stor floke i bakhodet om morgnen.
Griner som en stukken gris når jeg prøver å gre det ut.

Noen som har noen lure ideer, eller om det finnes noen produkter for barn man kan ha i håret for å lettere kunne gre det ut?
[:D]

Balsamspray når håret er nyvasket! [:)]

Vi måtte det fordi snuppis har så mye krøller at det tover seg.

Jeg har en liten afroprinsesse så floker er ei ukjent! Du kan bruke olje eller kjøpe hårkremer for barn (afrobutikker, kan sikkert bestille på nett også..) Jeg syns det er lettest å gre med naturbørste... lykke til! [;)]

Bruker balsamspray i det på morgenen, funker helt fint på et bakhodebustet hår [;)]

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

Men mener du balsamspray til voksene eller barn? Hvis barn, hvor får man tak i det. Jeg har ikke sett det på butikken

I butikken har di en sånn barnespray, som gjør det lettere å gre..
huff husker ikke navnet men det er i gul spray flaske.

Natusan balsamspray for kids, gul flaske. De selger den på matbutikker [:)]

Ok jeg får gå i en annen butikk å lete litt hehe. Men balsam sprayer var lurt. Takker for svar![:D]

når du grer håret,begynn alltid nederst og jobb deg oppover..
har alltid hatt langt hår,og kunne ikke falt meg inn å gjøre det anderledes!!! går kjempebra med jentungen,hun har alltid en stor tufs i bakhue om mårran[:D]

Jeg bruker "Bamse" balsam på lillegutt.. Han har krøllete hår som floker seg som få, men bruker jeg den, og grer håret etter bad, blir det så fint så[:D] Kjøpt på apoteket[:)]

Det kan hjelpe å stusse det litt i tuppene også. Det hjalp ihvertfall på små'n. Det floker seg mer når det er slitt [:)]

ORIGINAL: ca3ne

har alltid hatt langt hår,og kunne ikke falt meg inn å gjøre det anderledes!!! går kjempebra med jentungen,hun har alltid en stor tufs i bakhue om mårran[:D]

Det skal jeg prøve! [:D]

ORIGINAL: Labambie

BRUK HÅRKUR!! Snuppa mi har omtrent samme sveisen som di.. Og her bruker vi hårkur ved hver hårvask, samt balsamspray hver morgen. Om man bruker kur så får håret over tid ekstra god beskyttelse og blir lettere og lettere å gre..

Her har vi kun frisørprodukter, har ingen erfaring med butikkprodukter.. Jeg ville uansett aldri brukt Natusan sprayen på ungen min, så sterk den er.

Takk! Men bruker du hårkur for voksene eller for barn? (dumt spm, det finnes kansje ikke frisørprodukter for barn hehe) Jeg har når nøden har vert stor kun et par ganger brukt noe av mitt på henne, (L'anza produkter) men er ikke det for sterkt for hodebunnen dems?

ORIGINAL: Årolilja

Men mener du balsamspray til voksene eller barn? Hvis barn, hvor får man tak i det. Jeg har ikke sett det på butikken

Den gule sprayflaska frå Natusan som stend saman med barneshampoen ol.

Her er det noen hårprodukter for barn. Økologiske og uten dilldall..

http://www.trebjorner.no/produsent.php?id=16

ORIGINAL: BambinoLukas

Her er det noen hårprodukter for barn. Økologiske og uten dilldall..

http://www.trebjorner.no/produsent.php?id=16

Supert! Lagret den på favoritter[:D]

BRUK HÅRKUR!! Snuppa mi har omtrent samme sveisen som di.. Og her bruker vi hårkur ved hver hårvask, samt balsamspray hver morgen. Om man bruker kur så får håret over tid ekstra god beskyttelse og blir lettere og lettere å gre..

Her har vi kun frisørprodukter, har ingen erfaring med butikkprodukter.. Jeg ville uansett aldri brukt Natusan sprayen på ungen min, så sterk den er.

Takk! Men bruker du hårkur for voksene eller for barn? (dumt spm, det finnes kansje ikke frisørprodukter for barn hehe) Jeg har når nøden har vert stor kun et parr ganger brukt noe av mitt på henne, (L'anza produkter) men er ikke det for sterkt for hodetbunnen dems?

Hårkur finnes bare for voksne, men så lenge man skyller godt skal det gå bra.. Kur skal jo aldri ned i hodebunnen. [:)] Shampoen til snuppa er Wella SP Sensitiv shampo som man anbefaler til barn. Samme i balsamspray. [:D]

Vår felles bekjente frisør Labambie, sa at det er kommet en serie fra L'oreal (tror det er den hun har i salongen sin) som er beregnet på barn. En som lukter fersken....

Så mye husker jeg om den [:-][:D]

Takk! Men bruker du hårkur for voksene eller for barn? (dumt spm, det finnes kansje ikke frisørprodukter for barn hehe) Jeg har når nøden har vert stor kun et parr ganger brukt noe av mitt på henne, (L'anza produkter) men er ikke det for sterkt for hodetbunnen dems?

Hårkur finnes bare for voksne, men så lenge man skyller godt skal det gå bra.. Kur skal jo aldri ned i hodebunnen. [:)] Shampoen til snuppa er Wella SP Sensitiv shampo som man anbefaler til barn. Samme i balsamspray. [:D]

Vår felles bekjente frisør Labambie, sa at det er kommet en serie fra L'oreal (tror det er den hun har i salongen sin) som er beregnet på barn. En som lukter fersken....

Så mye husker jeg om den [:-][:D]

Ja, det stemmer... Det er fra den "økologiske" serien dem i Serie Expert.. MEN alle frisørprodukter/ merker har en serie som er mild og god og fint kan brukes på barn. [:D]

Godt godt [:D]
Jeg må kikke på den en dag, jeg bare glemmer det hele tiden.

ORIGINAL: ca3ne

Det skal jeg prøve! [:D]

og når det er skikkeligskikkelig ille,tar jeg litt vann i før jeg begynner,ellers så ser ho litt ut som en sau[:D]

Back
Topp