Tips for å føle seg vel?

Bringebærdrops

Elsker forumet
Hei !
Misforstå meg rett: jeg er evig glad for å være gravid , og vi har prøvd ( og mistet) lenge før denne satt. Så ikke et klageinnlegg :)

Men jeg er 23 uker nå, og plutselig har magen skyti utrolig fart. Jeg er ikke vant til så mye ekstra vekt, og har alltid vært lett på fot og passe i klær. Nå har jeg lagt på meg 10 kg allerede Og føler meg tung..

Så jeg lurer på hva dere gjør for å føle dere vel? Og om dere har noen tips De trengs nå.
 
Jeg føler meg heller ikke så veldig vel lenger. Jeg hater at jeg har blitt rundt i ansiktet igjen av de ekstra kiloene, og illusjonen om å være "nydelig gravid på sommeren med bump under sommerkjolene", stemmer ikke helt med virkeligheten :p Jeg pleier ikke å sminke meg i hverdagen, men jeg prøver å gjøre det litt oftere faktisk. Da føler jeg meg freshere. Ellers har jeg også kjøpt en del fine sommerkjoler slik at jeg i alle fall delvis kan føle meg litt ekstra fin etter å ha gått mange måneder i dasseklær gjennom våren :p Ellers har jeg ikke så mange andre tips, og tar gjerne imot råd selv :rolleyes:
 
Føler meg ganske tung og stor selv, snart lagt på meg 15 kg , meste på magen men. Ekke noe glad i sminke selv, men føler meg litt vel når jeg har tatt en dusj og får på meg en fin behagelig sommerkjole:) det hjelper på. Eller bare dusjen i seg selv hjelper på:)
 
Et langt bad, ta ansiktsmaske og hårkur i samme slengen. Om ikke bad så en lang dusj med bodyscrub og barbere ufreshe plasser. Eller ta en håndpleiedag der du er skikkelig nøye og filer, lakker negler og tar på håndkrem. Kanskje lage sunn snacks en dag når cravingsene er på topp. Grønnsaker m. Dip for eks. Kjøp noen nye klær som sitter mer behagelig men som ser bra ut (det må jeg få gjort, for å presse seg inn i trange klær gjør ikke ting bedre).

Jeg klarer ikke å gå så mye lengre pga bekkenet, og har også gått opp 10 kg noe som er mye for lille meg, så kjenner meg igjen i å føle seg ganske så ufresh. Men bruker å ta en liten workout på matta, der jeg trener spesielt armene, siden resten gjør så vondt. Da føler jeg meg litt bedre etterpå.
 
Et langt bad, ta ansiktsmaske og hårkur i samme slengen. Om ikke bad så en lang dusj med bodyscrub og barbere ufreshe plasser. Eller ta en håndpleiedag der du er skikkelig nøye og filer, lakker negler og tar på håndkrem. Kanskje lage sunn snacks en dag når cravingsene er på topp. Grønnsaker m. Dip for eks. Kjøp noen nye klær som sitter mer behagelig men som ser bra ut (det må jeg få gjort, for å presse seg inn i trange klær gjør ikke ting bedre).

Jeg klarer ikke å gå så mye lengre pga bekkenet, og har også gått opp 10 kg noe som er mye for lille meg, så kjenner meg igjen i å føle seg ganske så ufresh. Men bruker å ta en liten workout på matta, der jeg trener spesielt armene, siden resten gjør så vondt. Da føler jeg meg litt bedre etterpå.
Jeg er veldig med på det hun sier. Jeg anbefaler spesielt det å bade, for da blir du litt mer vektløs om du skjønner hva jeg mener. Og om du orker ut, og kan bruke noen kroner, Så hva med en gravidmasasje? Eller kansje en tur på spa? Ta en frisørtur? Altså rett og slett spander på deg noe behagelig. For behagelig, det er definitivt ikke det å være gravid. Iallefall ikke for meg :p
 
Jeg ordner meg litt i hverdagen, sminker meg og ordner i håret. Går aldri i joggebukse ute som regel. Føler meg ganske stor i magen selv, men kan jo ikke skjule magen så da får jeg heller kle meg så jeg føler meg vel :)
 
Sliter noen dager veldig med samme følelsene, mens jeg andre dager aksepterer det bedre. Signerer de som framhever dusj, bad, sminke og hår. Syns også et par freshe øredobber og kanskje ei fin flette eller å ta seg tid til å rette håret hvis du ikke gjør det til vanlig kan hjelpe. Smøre seg med body lotion så hud føles friskere.... og generelt, prøve å jobbe med tankene om at dette er midlertidig - og at kroppen er fantastisk som kan få til dette. Men det siste er jo drita vanskelig å fokusere på når det faktisk er vanskelig.
 
Back
Topp