caka*
Betatt av forumet
Vi flyttet inn i et borettslag i fjor sommer. For et par år siden kuttet de ut dugnadsordninger fordi det var svært få som deltok og de fleste brukte dagen til å ordne rett utenfor sitt eget hus og ikke noe mer. Fellesområdene er preget av manglende dugnader og vedlikehold. I dag er det generalforsamling, og i årsberetningen for 2010 står det at det vurderes å gjennoppta dugnadsdager. Det er et veldig stort borettslag med 304 boliger, og jeg tror det er mye av grunnen til at dugnadsdagene er vanskelige å gjennomføre skikkelig her da det gjør det for enkelt å snike seg unna.
Så er det noen som har noe tips for hvordan man kan gjennomføre en effektiv dugnad i et så stort borettslag? og hvordan kan vi få folk til å delta og gjøre en innsats også for fellesområdene? Jeg lurer på dette fordi jeg ser nytten med en eller to dugnadsdager i året og vil komme med noen forslag til hvordan vi kan få det til å fungere.
Så er det noen som har noe tips for hvordan man kan gjennomføre en effektiv dugnad i et så stort borettslag? og hvordan kan vi få folk til å delta og gjøre en innsats også for fellesområdene? Jeg lurer på dette fordi jeg ser nytten med en eller to dugnadsdager i året og vil komme med noen forslag til hvordan vi kan få det til å fungere.