Tips for å få baby til å ta smukken!

Pepperknotten

Forelsket i forumet
Mini på nesten 5 uker er meget lite interesserte smukk.. Kan sutte bittelitt av og til, men som oftest spytter hun den ut eller brekker seg..
Har kjøpt noen forskjellige merker men ingen som har falt i smak enda..
Storebror tok den med en gang og det hjalp veldig når han skulle roe seg/sove!
Hun har begynt med illsint grining om hun blir for trøtt, og tror smukk kunne hjulpet på der!
Noen tips??

Kanskje det kan hjelpe å dyppe den i sukkervann de første gangene, så forbinder han den med noe godt og får vent seg til å sutte på den?
Har du prøvd en større størrelse? Noen barn syns de minste er for små til å få godt grep på.
Prøvd latex smokk?

Håper du får det til, lykke til!

Vi får mini til å ta litt smokk på kvelden når kveldsuroen setter inn. Eneste han tar er sånn latexsmokk som er bøyd. Brekker seg av mam og aventsmokkene som fulgte med de babypakkene. Jeg må massere kinnene hans mens jeg beveger litt på smokken samtidig mens han har den i munnen. Da begynner han å sutte etter ca 10-15 sek.
Han sliter med å holde den i munnen selv, så jeg pleier i tillegg å holde han i favnen sånn at smokken blir litt "holdt på plass" av puppen når han har begynt å sutte..

Et annet tips er å "slå" litt på smokken med pekefingeren når den er inni munnen, da beveger den seg litt frem og tilbake og det stimulerer sugerefleksen.

Prøvde å masere litt på kinnet og riste litt forsiktig i smokken, fungerte ikke så verst.. Hun tar den litt lengre nå, håper det fortsetter!

Vi får mini til å ta litt smokk på kvelden når kveldsuroen setter inn. Eneste han tar er sånn latexsmokk som er bøyd. Brekker seg av mam og aventsmokkene som fulgte med de babypakkene. Jeg må massere kinnene hans mens jeg beveger litt på smokken samtidig mens han har den i munnen. Da begynner han å sutte etter ca 10-15 sek.
Han sliter med å holde den i munnen selv, så jeg pleier i tillegg å holde han i favnen sånn at smokken blir litt "holdt på plass" av puppen når han har begynt å sutte..

Min brekker seg også av pakkesmokkene. Hvor har du kjøpt den late smokken hen?

Har prøvd diverse smokker, og han har ikke helt fått teknikken på sugingen. De han har fått dreisen på et par ganger er avent soothie, men de kommer rett ut når han blir for gira med tunga. :)

Jeg hadde akkurat samme problem frem til 7 uker. Følte jeg hadde prøvd alt og testet 3 forskjellige smokker. Men en dag bare gikk jeg å busset henne, puttet smokken i munnen (mam smokk), og holdt på den mens jeg vugget slik den ikkje kunne falle ut. Etter en stund begynte hun å sutte, men jeg holdt enda på smokken så den ikke kunne falle ut. Gikk sånn i ca 1,5 time. Ga meg for dagen når hun ble urolig og tenkte jeg skulle prøve igjen dagen etter. Men utrolig nok var det bare den etappen som skulle til, for senere på dagen når vi skulle ut å trille ga jeg henne smokken og hun tok imot uten protest (kun litt biting og knuffing før hun begynte å suge)! Så kjøpte jeg en ny type (nuk med flat tupp) og den ble en favoritt! Den tok hun med en gang uten å tulle med først.

Back
Topp