Tips for å få baby til å sovne

BlåIngefær

Blir kjent med forumet
Jeg sliter med å få gutten min på 2,5 mnd til å sovne på egenhånd, uten noen form for stimuli.

På dagtid sover han stort sett i vogna. Han må trilles i søvn og sovner da ganske fort. Står vogna i ro, blir det sutring. Noen ganger kan han også sovne i armene mine.

Jeg sliter imidlertid på kveldstid når han skal sove i senga si. Jeg har flere ganger prøvd å bare legge han ned i senga si, ha en hånd på han, gi han smokken (som han kun tar enkelte ganger) osv. Men han blir bare mer og mer urolig, og gråter seg etterhvert veldig opp. De siste kveldene nå har jeg gitt han mat i min seng slik at han sovner på puppen. Jeg er imidlertid ikke interessert i at det skal bli en vane og nødvendig for å få han til å sove på kvelden.

Er det noen av dere som har erfaringer/tips til hvordan jeg kan gå frem for å få han til å sovne på kveldstid i sengen sin. Han tar kun smokken tidvis, så det er bare noen ganger det er hjelp i den.
 
Følger.... Samme med jenta mi på samme alder.....
 
Du treng ikkje stresse med det. Om babyen din sovner ved puppen no, så kan det endre seg i løpet av eit par måneder. :) noen barn treng meir stimuli enn andre for å få sove, og meir trygghet.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her bysser vi i søvn hver kveld. Legger henne når jeg har sunget ferdig nattasangene, da våkner hun alltid. Tar henne opp og roer henne igjen, men legger henne våken og da sovner hun av seg selv. Igår la jeg henne ned rett etter amming, lå i senga mi ved siden av og ga smokk når hun ville det, og hun sovnet av seg selv. Har gjort dette i noen uker og hun sovner uten gråt hver kveld hvis hun er mett og rolig når jeg legger henne ned.
 
Min kan ligge lys våken i senga å kjefte men hviss jeg da går å legger han godt på siden så roer han seg og sovner! Ikke sikkert det funker for andre å legge på siden men funker i allefall her :) *bank i bordet* :p
 
Back
Topp