Tips for å få baby til å sove for seg selv...

Løvetann1

Gift med forumet
Oktoberskattene 2015
Var netyopp en tur på helsestasjonen for å veie litlå, og da fikk jeg ett tips for å få henne til å sove for seg selv i vogga/senga som jeg tenkte jeg skulle dele.
1381498603241.jpg
Rett og slett å pakke ett teppe rundt hodet til babyen for å skape trygghet. Prøver det ut for første gang nå, la henne ned for 10 min si og hun sover i alle fall enda (noe som er omtrent 7 min mer enn hun noen gang har akseptert tidliger)... :D

Sånn har vi gjort siden dag1:) det funker! Nå lå jo vi på nyfødtintensiven i 10 dager så hun MÅTTE jo lære seg å ligge alene ettersom vi ikke sov sammen:( men der bygget de et rede rundt henne og det fortsatte vi med hjemme. Funker også veldig bra med en bamse/koseklut inntil nesen (men ikke sånn at den dekker) i tillegg:)

Fikk en nydelig liten jente 2.august!

Mi jente er 2 uker og 2 dager gammel, og kunne ligge for seg selv de første dagene på sykehuset, men etter vi kom hjem så har hun ikke villet ligge for seg selv. Har gått greit så langt, fordi jeg har både mannen og svigermor her, men om 1 uke begynner mannen på jobb og svigermor reiser hjem om 1 1/2 uke, så jeg så litt mørkt på det siden jeg ikke en gang kunne gå på do uten å gi henne fra meg til en av de. Men nå er det andre gangen jeg har lagt henne i vogga, og hun sover der!!! :D fantastisk!!!

Åh, må prøves :) Her nekter han å ligge i sprinkelsenga på soverommet, mens vogna, bilstolen, inntil puppen og helt inntil meg er konge ;)

Ku

Back
Topp