Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
De to siste ppene har eggløsning kommet på dag 18/19 og tr kommet på 9 dpo.
Jeg har fått tips om salviete, men er det andre ting dere tenker jeg kan prøve? Og vil det hjelpe allerede denne perioden?
Takker for alle svar![]()
Lutealfase på 9 dager er kort, ja. Men hvordan vet du at du har eggløsning 18/19 dpo?
Dersom du mistenker at du har kort lutealfase (manglende progesteron) så ville jeg tatt en tur til legen for å tatt en sjekk og eventuelt fått progesteronstøtteEr begrenset hvor mye man kan gjøre på egenhånd med lutealfase , kanskje pluss /minus 1 dag. Det er mitt tips, i stedet for å kaste bort mye tid /energi /penger på noe som ikke hjelper så mye på progesteronnivået .
Dette er også får å sikre deg, og få bedre oppfølging i starten av et svagerakap.
Lykke til![]()

Ta kontakt med lege og få henvisning til gynekolog du ♡
8 dagers lutealfase er defekt lutealfase, og krever nok sannsynligvis progesteronstøtte.![]()
Ta kontakt med lege og få henvisning til gynekolog du ♡
8 dagers lutealfase er defekt lutealfase, og krever nok sannsynligvis progesteronstøtte.![]()
Takk for svarIngen sjanse for at det bare er forbigående? Kan stress forkorte tror du?
Hvis du nettopp har sluttet på hormonprevensjon kan det kanskje ordne seg av seg selv. Men.. Om det har vært sånn i mer enn tre sykluser, ville jeg nok kontaktet lege. Uansett bedre å få det sjekket opp og evt få hjelp tidlig.
Med stress og lutealfase vet jeg ikke. Stress kan påvirke hormonene til å f.eks utelatte eggløsning, men jeg har ikke lest om noe andre påvirkninger enn det.. Så, det vet jeg dessverre ikke.

Ingen hormonprevensjon nei, 10 år siden sist. Æsj! Jeg har jo ikke testet eller tempet, så helt sikkert kan jeg jo ikke vite, men tenker elslimet og smertene taler så høyt for eggløsning rundt dag 18. Men jeg skal ta en periode nå med testing og kanskje temping, slik at jeg har noe å vise frem iallefall.
Tusen takk for tilbakemelding!![]()