Tips etter fødsel...

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Et tips jeg har hatt mye glede og sviende smerte av er for dere som må sy etter fødsel.

Sett deg i en balje med lunkent vann og "Barngrens" såpe kjøpt på apoteket. Dette skyller å renser så vi ikke får ingeksjon i sårene. Det svir litt men hjelper mye. Kan også være bra ved sopp infeksjoner...

Har hørt grønnsåpevann skal være bra også, samme som over - balje med en liten skvett grønnsåpe i for å forebygge infeksjon i underlivet og så ha stumpen nedi :P Har ikke prøvd det selv da ;)

Jeg slapp heldigvis unna forrige fødsel, men vondt nok med renselsen... Mye verre en fødselen det jo... Uff, vonde minner...
Så takk for tipset! :-)

Barngrens er medisinsk grønnsåpe;)

Et godt gammelt kjerringråd som har reddet mang et sårt underliv etter fødsel. Men sist jeg var på et kurs som omhandlet diverse sår og sårbehandling, sa faktisk kursholder at det var mer skånsomt for huden og vevet å heller bruke Lactacyd i stedet for medisinsk grønnsåpe. Det var noe med pHen i grønnsåpen...

Grunnen til man bruker grønnsåpe er at det trekker ut evt bakterier og puss, pga forskjellen i ph - og det gjør ikke lactacyd. Tror ikke eg personlig hadde valgt å bruke grønnsåpe i underlivet da, men det er ko et ganske kjent kjerringråd :)

Back
Topp