Tips bedside crib?

Mabse

Betatt av forumet
Finnes det varianter av disse som kan brukes som vanlig sprinkelseng etterpå? Har inntrykk av at de kun finnes i små utgaver sånn at babyen vokser ut av den ganske raskt?
 
Vet om mange som har brukt vanlig grindseng fra ikea det ene siden kan fjernes som bedsidecrib :)
De fester sengen til foreldre sengen med strips f.eks :)
 
Det er noen sprinkelsenger som kan felles ned på en side, f.eks ... ja, jeg fikk ikke opp siden, men søk på Julia sprinkelseng. Koster 3199 kr.

Jeg tenkte at det også går an å kjøpe en brukt og modifisere den litt med saging og en hengsle eller noe ....
 
Kjøpt Troll bedside crib på salg og selger den videre etter 7-8 mnd. Da kjøper jeg gulliver sprinkelseng fra ikea, den er god OG rimelig :) Begge sengene kommer på ca 2000kr + madrasser
 
Jeg tenker å kjøpe chicco sin next2me, senga vår er 70cm høy og ser ut som om det er den eneste som blir så høy. Ser ikke så pen ut, men virker veldig praktisk.
 
Kjøpte Julia sprinkelseng hos Babycare. For to år siden kostet den 2500kr der. Kjempe fornøyd, aldri angret, vel verdt det :)
 
Det billigste alternativet er å kjøpe sprinkelseng på ikea og bare ikke sette på den ene siden (den er laget til at det er mulig) også sette den inntil sengen deres. Det gjorde vi med første. Og når hun begynte å sove uten oss, satt vi bare på siden igjen! Gulliver tror jeg den ikea sprinkelsengen heter :)
Dessuten er den sprinkelsengen ganske lang og de vanlig bedside cribene er jo ganske korte så må byttes fort og da blir det fort dyrt, når det ikke trenger være det da dere kan bruke ikea sengen til hun/han skal begynne med juniorseng :)
 
Takk for tips! Synes det virker som en god idé å kjøpe vanlig sprinkelseng der vi dropper å sette på den ene siden, men sengen vår er en rammemadrass så sånnsett usikker på hvordan vi skal få festet den forsvarlig i sengen vår.. Men da vil jo evt festet på en bedside crib være like vanskelig å få festet..
 
Om du søker på co sleep, sidecar ikea bed, eller lignende så kommer det opp mange bilde for bilde forslag til hvordan feste sprinkelseng best mulig. Vi tenker også å feste sprinkelseng til vår. Tenker å se om vi ikke kjøper den grå godnatt senga og fester med strips til vår.. Usikker enda :)
 
Takk for tips! Synes det virker som en god idé å kjøpe vanlig sprinkelseng der vi dropper å sette på den ene siden, men sengen vår er en rammemadrass så sånnsett usikker på hvordan vi skal få festet den forsvarlig i sengen vår.. Men da vil jo evt festet på en bedside crib være like vanskelig å få festet..

Vi har og rammemadrass og satt bare sprinkelsengen inntil veggen og dyttet vår seng etter, da kunne den ikke skli unna. Et vennepar av oss kjøpte noen store klyper husker jeg de festet i kantene under sengene dom gjorde at de holdt seg sammen.
 
Back
Topp