Tips anyone??

Pixiee

Gift med forumet
Januarlykke 2020
Siste tre nettene når jeg har mata mini på natten, vil han ikke sovne igjen med en gang.. kan gå en time to.. Og innimellom vil han ha to matinger i tillegg.. Her er det fremdeles MM som gjelder for alle penga.. Han får 2 ss med banangrøt på kvelden nå siste uken..

Noen som har tips på hvordan jeg får mini til å sovne med en gang igjen, evt om jeg kanskje ikke dekker behovet hans med MM lenger, kanskje han trenger mer mat??? Evt "Tyngre" mat?? Jeg lurer også på om det kan være fordi nå sover han som regel i 21.00 tiden og ikke 22-23.00 tiden, at melken min ikke er like "tykk" i 21 tiden...

Prøv å øk grøtmengden litt og litt [:)] Jeg har også såvidt begynt med grøt nå, for vi sover ikke godt noen av oss.. Jeg er helt øm i brystvortene når vi våkner for han har småspist seg gjennom hele natten.. Våkner hver 1,5t! Og når jeg er så mye alene med gutta så er vi avhengig av god søvn hele gjengen...

Har ikke noe godt tips egentlig, men tenker likt som disse over her...
Fortsett med grøt, og øk gjerne porsjonen litt, og se om det hjelper.

Og det tar kanskje litt tid før magen venner seg til å fordøye tung mat, og dermed våkner han like ofte som før??
Slik var det her når vi gikk over til MME. Jeg blei helt fortvila, for han sov like dårlig og var like urolig.

Men plutselig gikk det over, og jeg tenker kanskje det bare var en overgangsfase [:)]

Virker det som om han er ubekvem, mageknip etc. når han er våken.
Da vi introduserte grøt (ris med banan) var mini mye våken om natta og virket litt småstresset, og sov faktisk dårligere enn på bare melk. Etter råd fra helsesøster skiftet vi grøtmerke til uten laktose og gluten, og da sov han som en stein - bedre enn før[:)]

Back
Topp