Tips ang vaskemaskin?

moongirl74

Elsker forumet
anyone?
Har fått penger til å kjøpe vaskemaskin men hva skal vi velge?

http://forbrukerportalen.no/Tester/2010/Nyvasket%20test%20av%20vaskemaskiner%20mars%202010

Vi har vaskemaskin fra Whirlpool med sånn 6th sense greie. Veldig fornøyd!

I våres trodde jeg vaskemaskinen vår var i ferd med å ryke, så jeg sonderte markedet litt (desverre funker maskinen enda....) På Lefdal anbefalte de Bosch og Hotpoint Ariston - jeg var på utkikk etter gode maskiner til rundt 5000, med god omdreiing og stor kapasitet. Med små barn i hus er det ålreit å kunne vaske dyner etc. Så jeg ville sett etter en maskin med min 7kg og min 1400 omdreiinger. Siemens, asko og electrolux er også gode maskiner.

Takker og bukker!
Problemet med Miele er jo nettopp at de er dyre så jeg vet ikke helt [8|] Vi får ta oss en runde i ettermiddag og sjekke litt.

Fikk 10 000 hos mamma etter arveoppgjøret etter bestefaren min [;)] Men har liksom lyst til å få litt mer ut av pengene enn bare en vaskemaskin.

Hva med electrolux da... ingen som har det?

nei, det skjønner jeg. ER jo ikke moro å bruke arvepenger på en vaskemaskin. Miele er dyre, men da har du en maskin i minst 20 år da. De er jo de di lover.

se forøvrig http://www.dinside.no/840537/test-av-vaskemaskiner

ORIGINAL: moongirl74

Takker og bukker!
Problemet med Miele er jo nettopp at de er dyre så jeg vet ikke helt [8|] Vi får ta oss en runde i ettermiddag og sjekke litt.

Fikk 10 000 hos mamma etter arveoppgjøret etter bestefaren min [;)] Men har liksom lyst til å få litt mer ut av pengene enn bare en vaskemaskin.

Hva med electrolux da... ingen som har det?

Tror det er electrolux vi har, og vi er veldig fornøyde. Vi gikk i butikken uten å ha peiling, og spurte en ekspeditør hva de hadde. Han var veldig hyggelig og hjelpsom og stilte masse spørsmål om vårt behov.
Vi vasker minimum en vask om dagen, så maskinen måtte tåle det. Den skulle ha ymse programmer (det er MASSE), hurtigrogram (kan også stille inn på skittenhetsgrad på tøyet og da justerer vasketiden seg), egen sentrifuge, valgrihet både på temp og sentrifugering, 5kg (eller var det 6) "kleståling", og så var det ett eller annet med trommelen. Tror vi betalte rundt 7000-8000. Ifølge selgeren tilsvarer den en Miele til ca 15.000kr. Hos Miele betaler man mye for navnet sa han.

Vet likevel at mange er fornøyd med Miele, men for oss var det uaktuelt å kjøpe vaskemaskin til den prisen. Som sagt, er veldig fornøyd. Husker ikke hva vår akkurat heter, men det kan jeg sjekke når jeg kommer hjem imorgen om du vil [:)]

Back
Topp